Skuteczna strategia marki pracodawcy powstanie wtedy, kiedy podczas jej budowania zapanuje harmonia. Jest to proces wieloetapowy i wymaga często wprowadzenia zmian w spółce, zarówno organizacyjnych, jak również w samym sposobie planowania.
Marka pracodawcy to organizm, który jest aktywny, żyje i podlega wielu wpływom. Koncentrując się na tych 4 najważniejszych etapach i zachowując ich kolejność, efekty wdrożonej strategii odzwierciedlą cele, założenia i korzyści, które uwzględniono w uzasadnieniu biznesowym.
- Stworzenie dedykowanego stanowiska lidera ds. marki i scentralizowanie go. Dzięki temu będzie możliwa koordynacja wszystkich działań w zakresie zarządzania marką oraz wspieranie spójnej komunikacji w całym przedsiębiorstwie.
- Przeprowadzenie analizy SWOT. Zidentyfikowanie mocnych i słabych stron marki, szans, a także zagrożeń, pozwala sprawniej opracować całościową strategię, która uwzględni wątpliwości wszystkich interesariuszy w przedsiębiorstwie.
- Planowanie w perspektywie długoterminowej. Marka pracodawcy to ciągła inicjatywa, która nie kończy się na jednej czy kilku skutecznych kampaniach. Wymaga ona nieustannej uwagi i monitorowania, by Twoja marka przychodziła pracownikom do głowy w pierwszej kolejności.
- Wykorzystanie marki korporacyjnej. Spółki posiadające silną markę korporacyjną powinny jak najczęściej wykorzystywać ten atut, aby wzmocnić swoją reputację chętnie wybieranego pracodawcy. Sukcesy Google, Apple i innych liderów rynku pokazują, jak cenna jest marka korporacyjna w kwestii przyciągania talentów.
Zaczynając od stworzenia stanowiska lidera ds. marki, zapewniasz sobie gwarancję spójnych działań w kolejnych etapach. Przeprowadzenie analizy SWOT pozwoli Ci skoncentrować się na mocnych stronach marki i wyeliminowaniu zagrożeń. Plan w perspektywie długoterminowej to pewność, że inicjatywa będzie przynosiła stałe korzyści. Pozostaje tylko wykorzystać markę korporacyjną tak, aby wraz z marką pracodawcy tworzyła jedną całość. To gotowy schemat działania, z którego korzystają spółki o ugruntowanej i tym samym mocnej pozycji na rynku.
Jeżeli zainteresował Cię ten wpis i chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu marki pracodawcy, serdecznie zachęcamy do pobrania raportu.