Markę pracodawcy możesz aktywować na kilka sposobów, istnieje wiele możliwości mniej i bardziej oczywistych. Przy rozsądnym ukierunkowaniu i dobrze zaplanowanym budżecie nawet niewielkie inwestycje mogą przynieść owocne rezultaty.
- Ustalenie hierarchii działań, które mogą przynieść szybkie i wymierne korzyści. Pomoże to nadać tempo projektowi i pokazać głównym sponsorom, że zwrot z inwestycji jest rzeczywisty i znaczący.
- Kontynuowanie wewnętrznej edukacji. Być może udało Ci się przekonać wewnętrznych interesariuszy do wstępnego wsparcia działań w zakresie budowania marki, ale żeby podtrzymać to wsparcie, należy regularnie informować ich o planowanych działaniach i wyjaśniać, co mogą na tym zyskać.
- Zachowywanie zgodności z przekazem globalnym, ale lokalizowanie działań. Należy podkreślać EVP we wszystkich regionach, lecz przy aktywacji strategii zadbać o uwzględnianie w kampaniach miejscowej specyfiki.
- Branie pod uwagę wszystkich kanałów dystrybucji. Czy oprócz głównych kanałów społecznościowych bierzesz pod uwagę udostępnianie za pośrednictwem innych kanałów, na przykład społeczności utalentowanych pracowników lub stowarzyszeń branżowych? Umożliwi to skuteczniejsze dotarcie do osób posiadających szczególne umiejętności, których potrzebuje Twoja spółka.
- Innowacyjność. Podobnie jak Cisco i inne spółki, które dążyły do przekształcenia swoich marek, zastanów się, w jaki sposób w Twoim przedsiębiorstwie należy zmienić komunikację marki pracodawcy.
Niedofinansowanie zarządzania marki pracodawcy jest zjawiskiem powszechnie występujących w przedsiębiorstwach. Największym wyzwaniem jest prowadzenie możliwie najbardziej skutecznych działań przy mocno ograniczonym budżecie. Aktywacja marki nie musi oznaczać dużych inwestycji. Odpowiedni plan o mocnych fundamentach pomoże Ci dotrzeć do potencjalnych pracowników, których potrzebujesz, koncentrując się jedynie na wybranych możliwościach strategii aktywowania marki pracodawcy.
Jeżeli zainteresował Cię ten wpis i chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu marki pracodawcy, serdecznie zachęcamy do pobrania naszego e-booka:
W materiale tym poruszyliśmy tematy takie jak: uzasadnienie biznesowe budowania marki pracodawcy, opracowanie strategii marki pracodawcy dla przedsiębiorstwa, aktywacja marki pracodawcy, tworzenie niezapomnianego doświadczenia kandydata oraz utrzymanie solidnej marki pracodawcy.