Wyznaczyliście jasną misję i uzyskaliście poparcie personelu kierowniczego, kolejnym etapem jest aktywacja marki pracodawcy. Zatwierdzenie przez prezesa większego funduszu w wielu przypadkach oznacza oczekiwania, iż będzie informowany na bieżąco o realizacji strategii. Chce on wiedzieć, na co są wydawane pieniądze i czy zgodnie z ustaleniami. Jak zatem możesz aktywować markę pracodawcy, o czym należy pamiętać i jakich błędów nie popełniać?

pobierz e-book "Marka pracodawcy ma znaczenie" i dowiedz się jak budować, realizować i mierzyć sukces Twojej marki pracodawcy >>

zmiana we wrażeniach i zachowaniu odbiorców docelowych

Strategię zarządzania marką pracodawcy oraz jej aktywacji dopasowujemy do strategii biznesowej spółki. Ta zgodność zapewnia porządek w kreowaniu wizerunku, jak również pozwala wywoływać u odbiorców spójne wrażenia. Przeanalizuj możliwości, które umożliwią Ci wprowadzenie zmian we wrażeniach swoich odbiorców docelowych, mając wciąż na uwadze wyznaczony już na początku przy tworzeniu uzasadnienia biznesowego cel. Czy chcesz przyciągnąć personel z konkretnymi umiejętnościami? Jeżeli tak, to jakie one mają być? Jak przebiegała dotychczas promocja marki pracodawcy w Twojej firmie w mediach społecznościowych, czy poświęciliście jej wystarczająco dużo czasu? Czy konkurencja według Twojej opinii znacznie lepiej wywiązuje się ze swoich obowiązków promowania EVP na witrynie dotyczącej kariery?

Odpowiedzi na te pytania pomogą Ci w podjęciu konkretnych działań, które możesz podjąć, aby zmienić zachowania odbiorców docelowych. Ważną w tym rolę odgrywają proste akcje wewnętrzne i zewnętrzne.

aktywacja marki pracodawcy
aktywacja marki pracodawcy

witryna dotycząca kariery – czy nie wymaga poprawy?

Dobrze wykonana witryna dotycząca kariery pozwala potencjalnym pracownikom twierdzić, że pracodawca nie zaniedbuje swoich obowiązków na żadnym obszarze. Takie postrzeganie wynika przede wszystkim z częstego pomijania tej przestrzeni, dlatego jeżeli ktoś o niej pamięta, wyróżnia się i wzbudza większe zaufanie u kandydatów.

Witryna dotycząca kariery jest jednym z elementów budowania marki pracodawcy, powinny się na niej znaleźć komunikaty spójne z EVP. Potraktuj ją jako kanał komunikacji z kandydatami, prezentując na niej wartości przedsiębiorstwa oraz jego kulturę.

Aby można było wprowadzić zmiany na witrynie dotyczącej kariery, należy wykonać jej audyt, analizując każdy z jej elementów. Przede wszystkim znajdziesz dzięki temu przyczyny, dla których osoby poszukujące pracy nie interesują się możliwościami proponowanymi przez Twoją firmę. To odpowiedni moment, aby również zaktualizować treści w witrynie, czego wciąż nie robi wiele spółek. Jak podkreśla James Foley, Global SVP, Employer Brand Randstad Sourceright: „jeżeli kandydaci trafią na nieaktualną stronę, jest mniej prawdopodobne, że będą ubiegać się o stanowisko”.

Co możesz zrobić, aby witryna dotycząca kariery była bardziej atrakcyjna dla potencjalnego pracownika?

  • Zaprezentuj największe zalety spółki,
  • uatrakcyjnij witrynę materiałami video z wypowiedziami pracowników na temat ich pozytywnych doświadczeń związanych z pracą,
  • uzupełnij ją o wypowiedzi liderów na temat EVP spółki, co pozwoli przedstawić ich zaangażowanie w markę,
  • stwórz opis stanowiska, który będzie krótki, ale bogaty w treść,
  • uprość proces rekrutacyjny, jak wynika z badań opublikowanych na portalu recruiter.com, tylko 10,6% osób, które poszukują pracy, wypełnia zgłoszenie online zawierające mniej niż 25 pytań.

aktywność w mediach społecznościowych – czy jest wystarczająco duża?

Trudno pozbawić media społecznościowe ogromnego potencjału promocyjnego, kiedy z Facebooka tylko w Polsce korzysta już ponad 16 mln osób. Wielu z nich to w social media poszukuje ofert pracy, a pracodawca, który nie posiada strategii społecznościowej, nie ma szans, aby być w kręgu ich zainteresowania.

Media społecznościowe stanowią miejsce idealne do zaprezentowania pracodawcy i pracowników w mniej formalny sposób, przedstawić ich bliżej może nawet z lekkim przymrużeniem oka. Co więcej, pozwalają na wykorzystanie do aktywacji jednego z najcenniejszych atutów, jakim jest pracownik-ambasador. Swoich odbiorców zaangażujesz nową treścią, regularnie aktualizowaną. Wzbudzone raz zainteresowanie powinno być wzmacniane, potencjalny pracownik oczekuje nowych informacji, nie chce się nudzić, natomiast poznawać swojego potencjalnego pracodawcę. Może Twoja spółka nie zatrudnia jeszcze zespołu specjalistów ds. mediów społecznościowych? Może już funkcjonuje, ale nie wspomaga działań związanych z marką pracodawcy? Nie obawiaj się zmian w tym obszarze. To jedna z najlepszych inwestycji aktywujących markę.

ewangeliści marki – czy wykorzystujesz ich potencjał?

Promotorzy marki, czyli obecni i byli pracownicy, partnerzy biznesowi, kontrahenci i klienci, media oraz wszystkie powiązane osoby w dobrze zorganizowanej strategii budowania marki pracodawcy tworzą nierozerwalną sieć, która rozciąga się na bardzo dużym obszarze i z pozytywną opinią o Twojej spółce dociera do szerokiego grona odbiorców.

Stwórz hierarchię działań, które można wdrożyć, wykorzystując dostępne zasoby. Nie martw się, jeżeli nie masz możliwości wykorzystania wszystkich strategii aktywowania marki pracodawcy. Skoncentruj się na tych najlepiej wpisujących się w Twój plan i odpowiadających EVP spółki.

Przeczytaj również o 5 taktykach skutecznej aktywacji strategii >> 

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis i chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu marki pracodawcy, serdecznie zachęcamy do pobrania naszego e-booka:

marka pracodawcy

marka pracodawcy ma znaczenie

pobierz
o autorze
randstad polska
randstad polska

Zespół Randstad Polska

lider branży hr

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się