Współpraca oparta na zaufaniu, która daje satysfakcję obu stronom to chyba jedna z najbardziej pożądanych dziś wartości biznesowych. To model który wymaga najczęściej kompleksowego ujęcia w planowaniu, realizacji oraz definiowaniu i wdrażaniu właściwych zmian w bliskiej komunikacji z klientem.
To czym dziś chcielibyśmy się podzielić jako przykład kompleksowego prowadzenia projektu rekrutacyjnego to współpraca z firmą MAN Trucks w Niepołomicach. Projekt od samego początku został uszyty na miarę potrzeb i oczekiwań klienta. Nasz zespół miał za zadanie zainteresować ofertą oraz pozyskać odpowiednich kandydatów do pracy w fabryce, a także zaopiekować pełen proces administracji zatrudnienia pracowników. Jak nasza współpraca wygląda w praktyce? Zachęcam do przeczytania dalszej części artykułu.
początek obiecującej współpracy
W związku z rozbudową fabryki w Niepołomicach i przeniesieniem produkcji z Niemiec do Polski zwiększyło się zapotrzebowanie klienta na liczbę pracowników. Zdecydowaliśmy w Randstad, że podejmiemy się tego zadania i weźmiemy udział w przetargu na usługę rekrutacji kandydatów, którzy będą zatrudnieni bezpośrednio w firmie MAN.
Początek każdej nowej współpracy z klientem wymaga ułożenia procesu od początku, tak by był jak najbardziej dopasowany do potrzeb klienta. Kluczowe jest abyśmy jako partner HR dokładnie rozumieli specyfikę i warunki pracy u klienta oraz znali oczekiwany zakres kompetencji i umiejętności, które są dla klienta istotne z punktu widzenia realizacji swoich wewnętrznych procesów.
W tym celu spotkaliśmy się z kierownikami poszczególnych wydziałów, by gruntowanie poznać specyfikę pracy. Zweryfikowaliśmy jakie pytania zadawać kandydatom, by skutecznie ocenić umiejętności przyszłych pracowników, i czemu powinny one dotyczyć np. opon, oceny jakościowej czy weryfikacji wady technicznej.
Kilka pierwszych procesów rekrutacyjnych zostało przeprowadzonych wspólnie, aby sprostać wszystkim oczekiwaniom klienta. Później to nasi pracownicy zajęli się sprawdzeniem umiejętności kandydatów. To oni organizują testy weryfikujące umiejętności techniczne kandydatów, polegające na złożeniu części zaworu od ciężarówki. Konsultanci Randstad sami przechodzili test, pod okiem specjalistów, tak aby później samodzielnie mogli weryfikować umiejętności kandydatów podczas rekrutacji.
Spotkanie z kandydatem to nie tylko sprawdzian umiejętności manualnych – technicznych, ale także dokładne zbadanie wymaganych kompetencji miękkich i motywacji do podjęcia tego typu pracy. Dlaczego było to dla nas tak istotne?
Dzięki gruntownemu poznaniu specyfiki pracy w fabryce MAN Trucks przez zespół Randstad klient z powodzeniem i zaufaniem mógł oddać cały proces rekrutacyjny w nasze ręce.
Poznanie klienta, jego kultury organizacyjnej, bycie otwartym na sugestie i informacje zwrotne okazały się kluczowe w owocnej współpracy. W chwili obecnej pozyskujemy około 50 pracowników miesięcznie, którzy stają się częścią zespołu MAN. Jesteśmy z tego dumni. Co więcej z naszych badań satysfakcji wynika, że aż 95% osób, które ubiegają się o tę pracę, są zadowolone lub bardzo zadowolone ze spotkania rekrutacyjnego z zespołem Randstad. Co wpływa na tę ocenę? Przede wszystkim rozmowa, którą przeprowadzamy “tak po ludzku” - blisko 99% kandydatów docenia ten aspekt, a 91% z nich ma poczucie, że zaproponowana oferta pracy była dopasowana i odpowiadała ich kompetencjom.
solidny partner w dodatkowych obszarach
Doskonale wiemy, ile czasu i wysiłku kosztuje dopełnienie formalności związanych z zatrudnieniem pracownika. Jako światowy lider branży cały czas pracujemy nad tym, by usprawniać procesy HR, wdrażając automatyzację i digitalizację. Dla nas, w Randstad, priorytetem jest wsparcie firm współpracujących z nami w realizacji ich celów biznesowych. Realizujemy to poprzez odciążanie naszych klientów, przejmując procesy, takie jak rekrutacje pracowników, ale nie tylko.
W ramach współpracy z MAN Trucks gromadzimy konieczne dokumenty kandydatów, którzy podpisali umowę z MAN Trucks, i zatrudniamy pracowników, tj. wprowadzamy do systemu SAP klienta niezbędne informacje. Gotowa teczka osobowa zostaje przekazana klientowi. Dzięki przejęciu przez nas tej części procesu kadrowego klient oszczędza czas, a pracownicy zespołu HR, mogą skoncentrować się na innych obowiązkach istotnych z punktu widzenia organizacji.
marketingowe wsparcie na dynamicznym rynku pracy
Wyniki najnowszego badania Randstad Employer Brand Research (REBR) wskazują, że atrakcyjne wynagrodzenie i benefity stanowią dla pracowników najważniejszy czynnik motywujący do zmiany pracy. Uważa tak 79% pracowników w Polsce. W dalszej kolejności czynniki, które zwiększają atrakcyjność pracodawcy, to miła atmosfera pracy, stabilność zatrudnienia i możliwość rozwoju kariery zawodowej.
Bazując na wieloletnim doświadczeniu oraz wnioskach, które wynikają z naszych badań, byliśmy gotowi wesprzeć naszego klienta w umocnieniu jego wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Jak to zrobiliśmy?
Przede wszystkim, zależało nam, aby przekaz był jak najbardziej prawdziwy. Aby osiągnąć ten cel, postanowiliśmy do udziału w kampanii employer-brandingowej zaprosić pracowników naszego klienta. Z ich udziałem przeprowadziliśmy sesję zdjęciową oraz kilkunastominutowe spotkania, podczas których staraliśmy się wyłapać te aspekty, które podkreślali opowiadając o pracy.
I tak oto w konceptach znalazły się nie tylko zdjęcia pracowników, ale również ich wypowiedzi. Kampania przyniosła wymierne rezultaty, dlatego klient zlecił nam przeprowadzenie jej kolejnej odsłony. Egzekucja kampanii miała miejsce w celowo wybranych punktach – nawiązujących ściśle do jej założeń. Ci, którzy przebywali w Krakowie mogli zetknąć się z kampanią, nad Wisłą, na dworcu w Krakowie, w centrum miasta oraz w kolejach małopolskich.
I tym razem, odnieśliśmy sukces – landing page, którego adres umieściliśmy na plakatach odwiedziło 14 473 użytkowników!
Sama kampania mogła być zrealizowana dzięki dobrej współpracy działu marketingu Randstad ( odpowiedzialny za stworzenie strategii, i idei kampanii) i oddziałowi Randstad z Krakowa-Niepołomic, który codziennie realizuje wsparcie z zakresu rekrutacji i utrzymania pracowników dla klienta.
A jak to wyglądało – zobaczcie zdjęcia.
Współpraca z Randstad to przede wszystkim profesjonalizm, kreatywne pomysły, gotowość do realizacji zadań i wyzwań. Cenię ekspertów Randstad za umiejętność znajdowania rozwiązań, szybkie reakcje, otwartość na dzielenie się wiedzą. Dzięki współpracy zyskaliśmy zaufanego partnera w wielu kwestiach: rekrutacyjnych, kadrowych oraz employer brandingowych.
Nasze unikatowe podejście polega na tym, że nie boimy się wyzwań i zmian. Nasi klienci wiedzą, że mogą liczyć na naszą ekspercką wiedzę, a fakt, że widzą w nas partnera godnego zaufania stanowi dla nas najwyższą wartość. Współpracując z Randstad, zyskujesz wsparcie ekspertów, którzy służą pomocą w wielu aspektach. Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak nasze wsparcie może pomóc Twojej firmie.