Kultura organizacyjna jest jednym z najważniejszych aspektów każdej firmy. Składa się na nią m.in. pozytywna atmosfera w miejscu pracy, zaangażowanie w rozwój pracowników oraz możliwość osiągania przez nich swoich celów zawodowych. Bez cienia wątpliwości wpływa ona na życie pracowników. Jednak odpowiednie zaprezentowanie kultury organizacyjnej firmy wpływa także na przyciąganie najbardziej uzdolnionych talentów. Zanim to jednak nastąpi należy zrozumieć sposób, w który kandydaci pozyskują informacje o Twoim przedsiębiorstwie oraz czego oczekują od firmy, zanim zdecydują się rozpocząć pracę. Posiadając tę wiedzę będziesz w stanie przygotować skuteczną strategię pozyskiwania talentów.
zasięg kluczem do skutecznej strategii
Samo zaoferowanie kandydatowi kuszącego stanowiska nie sprawi, że będzie on dla Ciebie pracował – musisz odpowiednio przedstawić swoją markę, a istotnym czynnikiem tych działań jest pokazanie kultury organizacyjnej Twojej firmy. Osoby poszukujące pracy chcą trafić do miejsca, w którym wyznawane wartości będą zgodne z ich własnymi. Jak wynika z badania Randstad Employer Brand Research aż 96% kandydatów zgadza się ze stwierdzeniem, że zgodność osobistych wartości z wartościami i kulturą przedsiębiorstwa, to kluczowy aspekt, wpływający na zadowolenie z pracy.
Jednym z pierwszych kroków, które powinieneś podjąć jest dostosowanie strony internetowej. Upewnij się, że jest ona rzeczywistym odzwierciedleniem wartości, a także że przedstawia pozytywne aspekty pracy w Twoim przedsiębiorstwie. Aby ułatwić kandydatom znalezienie informacji możesz stworzyć na stronie specjalne zakładki, w których znajdą odpowiedź na pytanie, dlaczego warto pracować właśnie w Twojej firmie. Strony te mogą mieć formę FAQ z Twoimi pracownikami lub mogą po prostu streszczać podstawowe założenia, które napędzają zaangażowanie i produktywność w Twojej organizacji. Dobrym miejscem do przedstawienie kultury organizacyjnej są także media społecznościowe.
pozwól wypowiedzieć się pracownikom
W dzisiejszym, szybko postępującym oraz silnie konkurencyjnym świecie rekrutacji, przedstawienie kandydatom, na czym będzie polegać ich praca może nie wystarczyć, by ich pozyskać. Jak wynika z raportu Linkedin ponad połowa (51%) kandydatów chciałaby odwiedzić firmę i przekonać się, jak wygląda od środka, zanim podejmie zatrudnienie w przedsiębiorstwie.
Między innymi z tego powodu powinieneś umożliwić kandydatom zwiedzanie Twojej firmy. Spróbuj także rozważyć wprowadzenie spotkań z osobami w niej zatrudnionymi. Twoi pracownicy to najlepsi ambasadorzy marki. Nikt nie jest w stanie lepiej oddać warunków panujących w Twoim przedsiębiorstwie niż oni.
Promowanie kultury organizacyjnej firmy odgrywa ogromną rolę w strategii pozyskiwania talentów. Pokazując swoje atuty jako pracodawcy otrzymasz lepiej dopasowane aplikacje, a sama rekrutacja będzie krótsza i tańsza. Zmniejszysz także ryzyko odejścia pracowników, bo nowe osoby będą dopasowane do kultury panującej w Twojej firmie. Aspekt ten nie jest tak oczywisty, jak mógłby się wydawać, gdyż 80% pracowników przyznało, że odeszło z pracy z powodu panującej w niej kultury organizacyjnej.