Pracodawcy, dążąc do jak najwyższej efektywności i zaangażowania swoich pracowników coraz częściej kreują nowe rozwiązania, które mają zwiększyć poziom satysfakcji w swoich zespołach. Jak pokazują badania ma to przełożenie nie tylko na efekty biznesowe firmy, ale przede wszystkim na poprawę jakości życia i pracy samych pracowników. W ostatnim czasie na popularności zyskuje pojęcie well-being, czyli dbanie o dobre samopoczucie pracowników. Elementów, które wpływają na ich zadowolenia zarówno z życia prywatnego, jak i zawodowego jest kilka, a wśród nich jest m.in zdrowie oraz dobre samopoczucie. Pracodawcy zaczynają dbać o te aspekty zapewniając swoim zespołom coś więcej niż tylko karnet na siłownie i prywatną opiekę medyczną. Jednym z podejmowanych przez nich działań jest angażowanie pracowników w akcje sportowe.
promocja zdrowia poprzez organizację wydarzeń sportowych
Inspirującą inicjatywą mogą być wszelkie akcje sportowe organizowane dla pracowników. Lokalne maratony, rajdy rowerowe, wyjście na rolki czy spływy kajakiem są pretekstem do dobrej zabawy i doskonałą formą integracji, co niewątpliwie buduje dobrą atmosferę w organizacji. Poza tym, tego rodzaju przedsięwzięcia pozwalają na rozwój konkretnych cech i umiejętności, takich jak współpraca czy dążenie do osiągnięcia celu. Sportowa rywalizacja pozwala również scalić zespół i buduje dobrą atmosferę. Mówimy zatem o aspektach, które mają olbrzymie znaczenie w realizacji zawodowych obowiązków i mogą przynieść Twojej firmie wiele korzyści.
CSR w akcjach sportowych
Wszelkie akcje sportowe można połączyć z możliwością wsparcia finansowego konkretnego charytatywnego celu, szczególnie jeśli jest to cel zgłoszony przez pracowników. Poza samą przyjemnością jaką daje sport, tego rodzaju możliwość buduje wśród pracowników poczucie misji, radości i spełnienia. Dodatkowo dążenie do osiągnięcia wspólnego celu podczas sportowych aktywności pozwalania na osiągniecie lepszych wyników i większego zaangażowania. Łącząc wydarzenia sportowe z działaniami CSR osiągasz jeszcze jedną korzyść – wzmacniasz wizerunek swojej firmy, nie tylko jako pracodawcy, ale także z biznesowego punktu widzenia.
technologie wsparciem w promocji zdrowego stylu życia
Dużym, rozproszonym organizacjom nieco trudniej wdrażać politykę sportowych aktywność. Pomocna może okazać się inwestycja w platformę sportową. Tego rodzaju rozwiązanie może stać się dodatkowym benefitem, który ułatwia promocję zdrowego stylu życia. Narzędzie umożliwia dzielenie się sportowymi sukcesami – zarówno indywidualnymi, jak i całej organizacji - co daje pewnego rodzaju poczucie wspólnoty i motywuje do sportowych aktywności przez cały rok. Możliwość dodawania zdjęć, komentarzy, tworzenie wspólnych grup np. ”miłośników siatkówki”, artykuły na temat zdrowia, to doskonała okazja do budowania sportowego zaangażowania.
edukacja w służbie zdrowia
Promowanie zdrowego stylu życia wśród zatrudnionych to nie tylko akcje sportowe, ale również działalność edukacyjna. Coraz więcej pracodawców widzi wpływ kształcenia kompetencji miękkich tj. asertywności, czy skutecznej komunikacji na zdrowie. Wysokie kompetencje miękkie i umiejętności zarządzania własnymi emocjami wpływają na ogólny stan psychiczny pracownika. Warsztaty z kształtowania odporności na stres, treningu oddechowego, budowania świadomości jak nie doprowadzić do wypalenia zawodowego, to wiedza, która przy coraz większej ilości zadań jest niezwykle ważna. Zgodnie z raportem EY: ‘mniej zestresowani pracownicy są o 29% bardziej usatysfakcjonowani swoją pracą i czują się nawet o 25% ważniejsi dla organizacji’.
Autor: Paulina Kupisz