Koszty związane z zatrudnianiem pracowników stanowią dla przedsiębiorstwa wydatki, które firma musi ponieść, aby się rozwijać i realizować swoje cele. Jak każdy koszt, także ten, można optymalizować, należy to jednak robić w oparciu o potrzeby i wiedzę o samej organizacji, a także doświadczenie w obszarze zatrudnienia.
Randstad Inhouse Services jest rozwiązaniem "szytym na miarę", dostosowanym do indywidualnych potrzeb naszych klientów. Usługa ta pomaga pracodawcom realizować potrzeby związane z zatrudnianiem znacznej liczby pracowników i obniżyć ogólne koszty w obszarze HR. W ramach usługi Inhouse pomagamy naszym klientom uzyskać jasny obraz sytuacji, pokazujemy możliwości optymalizacji kosztów bez konieczności rezygnacji z ambitnych celów biznesowych. Randstad realizuje usługę Inhouse u klientów z wielu różnych branż – od motoryzacji i inżynierii po produkcję i logistykę. W niniejszym artykule przedstawię Państwu program, jaki wprowadziliśmy u naszego klienta, lidera z branży spożywczej, który wygenerował 230 tysięcy zł oszczędności w ciągu roku.
poznanie potrzeb klienta
Od naszego klienta, jednej z największych firm z branży spożywczej, otrzymaliśmy zadanie wygenerowania oszczędności w obszarze świadczonych usług. Firma oczekiwała, że w pierwszym roku trwania programu, Randstad jako dostawca usług, wygeneruje 2% oszczędności w ramach swojego obszaru. W Randstad zawsze mamy na uwadze potrzeby naszych klientów, chcemy być partnerem, który pomaga realizować cele. Często w ich osiągnięciu potrzebna jest optymalizacja kosztów w obszarze HR. Podjęliśmy to wyzwanie.
Pobierz case study, które szczegółowo opisuje nasze działania w ramach programu, który wygenerował 230 tysięcy oszczędności dla naszego klienta.
pobieramPracę nad projektem rozpoczęliśmy od spotkań z klientem. Przez trzy miesiące omawialiśmy założenia, w międzyczasie przeanalizowaliśmy procesy, szukając tych, w których będziemy w stanie wygenerować oszczędności. Dokonanie gruntownego przeglądu, analiza ostatnich wyników oraz obecnej sytuacji pozwoliła nam zaplanować działania optymalizujące. Określiliśmy trzy główne obszary, na których planowaliśmy się skupić: transport, rotacja oraz absencje pracowników.
działania w obszarach, które mogą przynieść maksimum korzyści
Przeprowadziliśmy dokładną analizę przebiegu tras oraz rejonów rekrutacji, co zaowocowało optymalizacją transportu pracowników do miejsca pracy oraz zmianą w liczbie i lokalizacji przystanków. Dzięki reorganizacji transportu i optymalizacji tego procesu wygenerowaliśmy oszczędności w wysokości 150 tysięcy zł.
Kolejnymi czynnikami, które generowały u naszego klienta bardzo duże koszty były rotacja oraz absencja pracowników. Badanie poziomu satysfakcji z pracy oraz wdrożenie exit interview pozwoliło nam określić najczęstsze powody rezygnacji, czy niezadowolenia. Skupiliśmy się na wprowadzeniu rozwiązań, które podniosły zadowolenie pracowników, budowały relacje i dobrą atmosferę w pracy. Bardzo pomocna okazała się w tym przypadku stała obecność pracowników Randstad w miejscu pracy, co wynika ze specyfiki usługi Inhouse. Nasze działania sprawiły, że pracownicy rzadziej rezygnowali z pracy, obniżył się też wskaźnik nieplanowanych nieobecności. Zmiany w podejściu przyniosły 80 tysięcy oszczędności dla naszego klienta w ciągu roku.
Autor: Robert Warda
Zachęcam do poznania szczegółów całego projektu, który wygenerował 230 tysięcy zł oszczędności dla klienta Randstad.
pobieram