Zatrudnianie tymczasowych pracowników to rosnący trend, ponieważ wiodące firmy coraz częściej polegają na pracy tymczasowej w czasach niepewności gospodarczej. Firmy chcą bardziej elastycznie inwestować w talenty, ale jednocześnie zmagają się z niedoborem specjalistycznych umiejętności. W rezultacie rynek pracy staje się coraz bardziej konkurencyjny.

touch2

pobierz checklistę dotyczącą przyciągania tymczasowych pracowników.

pobierz checklistę tutaj

W samych Stanach Zjednoczonych jest około 76 milionów niezależnych pracowników, a liczba ta ma wzrosnąć w nadchodzących latach. Wśród tych pracowników, pracownicy tymczasowi stali się strategicznym filarem w przemyśle produkcyjnym, logistycznym, motoryzacyjnym i wielu innych branżach na całym świecie.

Firmy w każdym punkcie łańcucha dostaw mogą wykorzystać pracę tymczasową jako strategiczną przewagę, ale muszą się wyróżnić, aby ich marka jako pracodawcy była wyjątkowo atrakcyjna dla pracowników tymczasowych. W przeciwnym razie stracą najlepszych pracowników tymczasowych na rzecz konkurentów z branży i spoza niej. Managerowie HR i managerowie operacyjni muszą poświęcić czas na zrozumienie preferencji pracowników tymczasowych, zainwestować w zmiany organizacyjne, aby ich firmy mogły się rozwijać.

jak dostosujesz swoją strategię rekrutacyjną?

Nadszedł czas, aby przeanalizować ofertę wartości dla pracowników (EVP), uwzględniając oczekiwania pracowników tymczasowych. Niniejszy artykuł pokazuje, w jaki sposób managerowie HR i managerowie wykonawczy w branżach takich jak produkcja i logistyka mogą się wyróżnić.

nowe zmiany na rynku pracy tymczasowej

W rezultacie spowolnienia gospodarczego i niestabilności na rynku pracy firmy różnej wielkości znacznie zwiększają wykorzystanie pracowników tymczasowych. Wciąż jednak pozyskiwanie odpowiednich talentów pozostaje jednym z największych wyzwań w przemyśle produkcyjnym i branżach pokrewnych.

Jest to szczególnie ważne dla większych firm produkcyjnych, logistycznych i motoryzacyjnych, które potrzebują pracowników tymczasowych do zarządzania wahaniami produkcji. Praca tymczasowa to bardzo skuteczny sposób na zaradzenie rosnącym brakom umiejętności, optymalizację kosztów i szybki dostęp do wyspecjalizowanych talentów.

Pomimo niedoboru umiejętności i rosnącej rywalizacji o pracowników tymczasowych, państwa firma również może skorzystać z tego rosnącego trendu wśród pracowników - o ile masz na uwadze ich własne unikalne cele i oczekiwania.

czego oczekują pracownicy tymczasowi?

Ogólnie rzecz biorąc, pracownicy tymczasowi poszukują takich samych korzyści osobistych, jakich poszukują stali pracownicy. W tym sensie niezbędne jest zdroworozsądkowe podejście, w którym priorytetem jest dobre samopoczucie pracowników tymczasowych.

Praca tymczasowa może zapewnić ciągłość zatrudnienia w przypadku przerwy w stałym zatrudnieniu. Pracownicy mogą zdobyć praktyczne doświadczenie z nowymi narzędziami cyfrowymi, ponieważ producenci i podobne firmy dokonują cyfrowej transformacji przedsiębiorstw. Coraz częściej role warunkowe są również powiązane z praktykami zawodowymi.

Powinieneś zacząć od oceny wpływu, jaki Twój EVP może mieć na przyciąganie pracowników tymczasowych do Twojej firmy. Podobnie jak wszyscy pracownicy, członkowie zespołów tymczasowych chcą czuć się doceniani i zintegrowani z zespołem, nawet jeśli ich role różnią się od ról pracowników stałych.

W branży produkcyjnej pracownicy tymczasowi często zmieniają pracę, gdy oferuje im się jedynie niewielką podwyżkę. Jednak wyższa stawka godzinowa czasami nie jest najbardziej atrakcyjnym "benefitem" dla pracowników tymczasowych. Możliwości szkoleniowe, elastyczne godziny pracy, a nawet przyjemna atmosfera w pracy są równie pożądane.

touch2

pobierz checklistę dotyczącą przyciągania tymczasowych pracowników.

pobierz checklistę tutaj

wzmocnij swoją EVP o to, co jest najważniejsze dla pracowników tymczasowych.

Powinieneś zatem określić, co jest najbardziej wartościowe dla pracowników tymczasowych na stanowiskach, do których ich potrzebujesz. Zacznij od zadania istotnych pytań dotyczących tych pracowników, takich jak:

  • Czy oferowane przez nas benefity są atrakcyjną opcją dla pracowników tymczasowych w naszej branży?
  • Co jest pożądane: konkurencyjne wynagrodzenie, rozwój kariery czy możliwość stałej pracy?
  • Jak możemy poprawić naszą markę pracodawcy?

Podsumowując: jeśli pracownicy tymczasowi są istotną częścią Twojej firmy, nie powinieneś traktować ich wyłącznie jako pracowników tymczasowych. Przyjęcie silniejszej EVP dla pracowników tymczasowych i opracowanie bardziej zniuansowanego podejścia do rekrutacji może w tym pomóc.

5 rzeczy, które możesz zrobić, aby zacząć przyciągać tymczasowych pracowników

Przyjrzyjmy się bliżej najważniejszym czynnikom przyciągającym tymczasowych pracowników. Zbadamy, w jaki sposób czynniki te wpływają na EVP i co można zrobić, aby je wykorzystać. Z czasem możesz zbudować bardziej dopracowany model rekrutacji pracowników tymczasowych.

5 rzeczy ktore mozesz zrobic aby zaczac przyciagac tymczasowych pracownikow
5 rzeczy ktore mozesz zrobic aby zaczac przyciagac tymczasowych pracownikow

1. zapewnienie możliwości rozwoju kariery

Konkurencyjne wynagrodzenie to najbardziej bezpośrednia korzyść zawodowa, jaką można zaoferować pracownikom tymczasowym. Wynagrodzenie nie jest jednak jedynym czynnikiem konkurencyjności w tym obszarze. Rozwój umiejętności i zdobycie kompetencji są czynnikami wyróżniającymi, które mogą przyciągnąć cenne talenty na tle konkurencji.

Twoja firma może zarówno przygotować talenty do ról, do których ich zatrudniasz, jak i zapewnić im praktyczne szkolenie, które pomoże im budować karierę w dłuższej perspektywie.

Ponieważ branże ulegają transformacji - na przykład dzięki cyfryzacji - upskilling i reskilling stałych pracowników ma kluczowe znaczenie. Powiązane szkolenia mogą stać się czymś więcej niż tylko inwestycją w wewnętrzne zespoły. Zapewnienie tych możliwości pracownikom tymczasowym spełnia wewnętrzne wymagania, jednocześnie budując bardziej atrakcyjną markę pracodawcy.

2. elastyczne godziny pracy

Już 41% respondentów badania Randstad Workmonitor 2024 chce elastycznych godzin pracy, aby zapewnić równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, a 37% twierdzi, że rozważyłoby odejście z pracy, gdyby poproszono ich o spędzanie większej ilości czasu w biurze. Pracownicy, którzy opiekują się bliskimi, zdobywają wyższe wykształcenie lub pracują na wielu stanowiskach, mogą skorzystać na większej elastyczności pracy.

3. priorytetowe traktowanie zdrowia i dobrego samopoczucia

Podczas gdy firmy powszechnie zapewniają świadczenia zdrowotne i wellness stałym pracownikom, pracownicy tymczasowi często je pomijają. Jednak ostatnie badanie Deloitte ujawniło, że 60% pracowników rozważyłoby zmianę pracy w celu uzyskania lepszego wsparcia w zakresie dobrego samopoczucia, podkreślając potrzebę kompleksowych programów wellbeingowych również dla pracowników tymczasowych.

4. dostosowanie się do potrzeb rodziny

Podobnie jak stali pracownicy, pracownicy tymczasowi są małżonkami, rodzicami i opiekunami o wyjątkowych wymaganiach rodzinnych. Dlatego też przyjęcie podejścia przyjaznego rodzinie może być atrakcyjną propozycją dla pracowników.

Pomocne może być zapewnienie większej elastyczności w miejscu pracy - na przykład dostosowanie godzin pracy lub umożliwienie pracownikom odbierania telefonów komórkowych w miejscu pracy. Po zbudowaniu szerszej kultury zrozumienia w firmie, można reklamować te korzyści społeczności pracowników tymczasowych.

5. stworzenie przyjaznej atmosfery pracy

Badania Randstad wskazują, że przyjemna atmosfera w pracy jest kluczowym czynnikiem dla wielu pracowników, przy czym kobiety cenią ją bardziej niż mężczyźni. Co więcej, starsze pokolenia przywiązują do tego czynnika większą wagę niż młodsze. Pracodawcy mogą promować ten aspekt wraz z innymi korzyściami oferowanymi pracownikom tymczasowym.

o autorze
randstad polska
randstad polska

Zespół Randstad Polska

lider branży hr

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się