Budowanie pozytywnych doświadczeń kandydatów ze współpracy z rekruterem i z agencją zatrudnienia jak każde budowanie relacji, to proces. Złożony i wymagający, ale przynoszący ogrom satysfakcji każdej ze stron. W Randstad zwracamy szczególną uwagę na satysfakcję kandydatów z rozmowy rekrutacyjnej. Szczęśliwy i zadowolony kandydat to również usatysfakcjonowany nowy pracodawca. Jak w Randstad dbamy o pozytywne doświadczenia kandydatów?
rekruter - doradca zawodowy
Zdarza się, że osoby, które szukają nowej pracy, często same nie wiedzą, jaki kierunek będzie ich interesował i na jakim stanowisku mogą w pełni realizować swój potencjał. Oczekują wtedy, że rekruter wskaże ich mocne strony. Nawet jeżeli kandydat doskonale wie, czego szuka i w czym czuje się najlepiej, należy pamiętać, że decyzja o zmianie pracy nigdy nie jest decyzją łatwą. W takich przypadkach wsparcie doświadczonego rekrutera, który pomoże podjąć decyzję o podjęciu nowej pracy jest na wagę złota.
Na przestrzeni lat oczekiwania kandydatów względem rekrutacji nieco się zmieniły. Kandydaci chcą, żeby rekruter wszedł w rolę ich doradcy zawodowego. Nie oczekują kolejnych powtarzających się pytań, szukają atrakcyjnej propozycji współpracy, która odpowiada ich wymaganiom i doświadczeniu. Chcą z każdej rozmowy rekrutacyjnej wynieść coś dla siebie, dowiedzieć się o sobie czegoś więcej.
To rekruter powinien uważnie przyjrzeć się i wysłuchać, czego oczekuje rozmówca. W czym dany kandydat czuje się dobrze lub w jakim obszarze ma kompetencje do tego, żeby podjąć się nowego wyzwania. W Randstad dbamy o to, by przekazywać naszym kandydatom informacje o ich mocnych stronach, praktyczne wskazówki służące poprawie ich CV czy dalszej ścieżki kariery. Aż 8 na 10 kandydatów uważa, że konsultant Randstad pomógł im określić mocne strony i aż 86% kandydatów uważa, że konsultant udzielił im wskazówek, które będą mogli wykorzystać, szukając pracy.
stały kontakt z kandydatem
Kandydaci oczekują, by oferta pracy była zgodna z ich oczekiwaniami na każdym etapie, zaczynając od zakresu obowiązków, poprzez wysokość wynagrodzenia, na pakiecie benefitów kończąc. Wzrasta także świadomość dotycząca informacji zwrotnej. Kandydat od dawna jest równym partnerem, a nie tylko uczestnikiem procesu rekrutacji. Jego wymagania wzrosły również w kontekście bieżącego, transparentnego a przede wszystkim konstruktywnego informowania o przebiegu rekrutacji.
W Randstad wierzymy, że właściwe podejście do kandydata przekłada się nie tylko na jakość prowadzonych przez nas procesów, lecz także wpływa na postrzeganie potencjalnego pracodawcy, dla którego prowadzimy daną rekrutację. Częsty, a nie tylko sporadyczny, kontakt z rekruterem daje kandydatowi poczucie bezpieczeństwa. W ankietach badania satysfakcji często trafiamy właśnie na tego typu opinie, np. jak ta, w której kandydatka po długim procesie rekrutacji za pośrednictwem Randstad zdobyła wymarzoną pracę.
„Otrzymanie informacji zwrotnej dotyczącej ścieżki pracy zawodowej, podczas rozmowy. Informacja o potencjale, pozytywnych aspektach oraz o kierunkach i możliwościach poprawy w pewnych obszarach. Rozmowa rekrutacyjna przeprowadzona w sposób profesjonalny”.
dowiedz się więcejod candidate experience do customer experience
W branży HR praca nad satysfakcją klienta zaczyna się od candidate experience. Musimy pamiętać, że zadowolenie kandydatów z procesu rekrutacyjnego to prosta droga do istotnej kwestii, jaką jest satysfakcja klienta. W interesie każdej ze stron leży zarówno zadowolenie kandydata, jak i pracodawcy. Dzięki uważnemu słuchaniu klientów i zrozumieniu ich potrzeb oraz wizji jesteśmy w stanie zapewnić im jak najlepiej dopasowanych kandydatów, zarówno w kontekście wymagań podstawowych, jak i obszaru kompetencji miękkich.
Dziś nie mówimy już tylko o zapotrzebowaniu firm na wysoko wykwalifikowanych pracowników. Pracodawcy szukają sposobu, by kandydaci u nich pracować i by czuli się częścią organizacji. Istotne jest, aby kandydaci już na początku rekrutacji mieli poczucie, że firma, do której mogą dołączyć to nie tylko kolejny przystanek na ich ścieżce kariery, ale miejsce, w którym się rozwiną i zostaną na dłużej.
Rolą Randstad jest łączenie interesów kandydatów i pracodawców, by wspólnie w przyszłości stanowili zgrany zespół. Współpracując z Randstad, zyskujesz wsparcie ekspertów, którzy służą pomocą w wielu aspektach. Jeżeli poszukujesz pracowników, sprawdź, w jakich sektorach się specjalizujemy.
dowiedz się więcej