Przedsiębiorstwa wszelkiego rodzaju w branży motoryzacyjnej – od producentów oryginalnego sprzętu po salony samochodowe – muszą być przygotowane na dostosowanie się do zmian zachodzących w branży, jeżeli chcą odnieść sukces. Według International Labour Organization sektor ten znajduje się „w punkcie zwrotnym i czeka go coraz bardziej niepewna przyszłość”. Gwałtowny postęp technologiczny w procesach projektowania i produkcji, surowsze normy dotyczące zrównoważonego rozwoju i zmieniające się preferencje konsumentów to zaledwie kilka z trendów kształtujących obecnie branżę.
Jeżeli chcesz dotrzymać kroku tempu zmian i postawić swoje przedsiębiorstwo na pozycji, która umożliwi czerpanie korzyści z najnowszych zmian na rynku, jedno jest pewne: Twój zespół potrzebuje właściwych osób i umiejętności we właściwym czasie. Randstad może pomóc Ci osiągnąć ten cel dzięki naszemu rozwiązaniu Randstad Inhouse Services, opracowanemu z myślą o pomaganiu firmom w budowaniu personelu zewnętrznego i zarządzaniu nim.
W tym artykule przyjrzymy się kilku kluczowym korzyściom, jakie to rozwiązanie może przynieść przedsiębiorstwu.
jak firma z branży motoryzacyjnej zaoszczędziła czas i pieniądze dzięki randstad?
pobierz case studyokreślenie kluczowych stanowisk
Podstawowym celem strategii rekrutacyjnej każdej firmy powinno być znalezienie kompetentnych, niezawodnych pracowników do obsadzenia stanowisk niezbędnych dla jej podstawowej działalności.
Jest to szczególnie ważne w branży motoryzacyjnej, gdzie zmiany w technologii, wymagania regulacyjne, oczekiwania klientów oraz inne czynniki wywierają coraz większą presję na przedsiębiorstwa, aby pozyskały umiejętności niezbędne do bycia na bieżąco i odniesienia sukcesu. Z badania przeprowadzonego przez McKinsey wynika, że mniej niż jedna trzecia firm zajmujących się dostawami dla branży motoryzacyjnej ma pewność, że posiada odpowiednie zasoby ludzkie, aby móc reagować na bieżące tendencje.
Uczestnicy badania przyznali, że posiadanie odpowiednich utalentowanych pracowników jest dla nich równie ważne co kapitał biznesowy, aby reagować na zakłócające działalność zmiany w branży. Zwrócili jednak również uwagę na często spotykane trudności w kluczowych obszarach takich jak:
- znajdowanie i przyciąganie wykwalifikowanych kandydatów;
- zwiększanie rozpoznawalności firmy;
- oferowanie ekscytujących ścieżek rozwoju zawodowego.
- utrzymywanie utalentowanych pracowników w obliczu konkurencji ze strony innych firm z branży motoryzacyjnej i niemotoryzacyjnej (głównie technicznej)
Jedną z głównych zasad Randstad Inhouse Services jest ścisła współpraca z przedsiębiorstwem, aby zrozumieć organizację oraz jej kluczowe potrzeby, newralgiczne punkty i priorytety. Oferujemy wsparcie ze strony wyznaczonego konsultanta, pracującego na miejscu w Twojej lokalizacji, który może wesprzeć procesy takie jak rekrutacja i wdrażanie do pracy. Jest to w pełni spersonalizowane rozwiązanie, dlatego stopień zaangażowania konsultanta zależy od firmy.
W oparciu o solidny fundament zrozumienia, który budujemy poprzez ścisłą współpracę, w połączeniu z najnowszymi danymi i wiedzą z rynku pracy, pomożemy zidentyfikować kluczowe obszary, w których należy się skoncentrować na pozyskiwaniu, utrzymywaniu i rozwijaniu utalentowanych pracowników.
Nasze doświadczenie w branży motoryzacyjnej oznacza, że jesteśmy na wyjątkowej pozycji, aby pomóc ci obsadzić stanowiska takie jak:
- technicy utrzymania ruchu;
- pracownicy linii montażowych;
- nadzorcy ds. produkcji;
- kierownicy ds. bezpieczeństwa;
- specjaliści ds. kontroli jakości;
- inżynierowie procesów.
Dzięki połączeniu naszej wiedzy eksperckiej, wiedzy o rynku lokalnym oraz wiedzy specjalistycznej w zakresie reklamy ułatwiamy znalezienie wykwalifikowanych kandydatów na kluczowe stanowiska, jak te wymienione powyżej. Twój zespół będzie mógł wówczas skoncentrować się na głównych priorytetach i celach strategicznych mających obecnie największe znaczenie dla przedsiębiorstwa.
wydajne planowanie pracy zmianowej
Bezproblemowe i wydajne planowanie pracy zmianowej jest konieczne, jeżeli chcesz mieć pewność, że posiadasz odpowiedni zespół i umiejętności, gdy jest to najbardziej potrzebne, bez nadmiernych kosztów nadgodzin.
Staje się to szczególnie ważne, gdy mierzysz się z wyzwaniami finansowymi, a wydajność musi być głównym priorytetem, z czym mają obecnie do czynienia wiele przedsiębiorstw w branży motoryzacyjnej. Z badania przeprowadzonego przez IHS Markit wynika, że roczna sprzedaż pojazdów lekkich w 2020 spadła o 15% w porównaniu z 2019 roku, ale oczekuje się, że liczby te ulegną poprawie w 2021.
W związku z tym firmy w branży muszą być wytrzymałe, aby pokonać przeciwności, a jednocześnie przygotowane, aby skorzystać z nowych możliwości, gdy tylko się pojawią.
Wspieramy naszych klientów w planowania zatrudnienia za pomocą naszego narzędzia Relevate Workforce Schedule, dzięki któremu otrzymasz dostęp do wybranych i wstępnie sprawdzonych pracowników tymczasowych. W zależności od swoich potrzeb – możesz zwiększać lub zmniejszać zatrudnienie.
Relevate to pakiet technologii, który pomaga zapewnić, że każdy etap procesu w obszarze HR jest przeprowadzany tak szybko i wydajnie jak tylko jest to możliwe.
elastyczność
Jeżeli przedsiębiorstwo ma często do czynienia z nieprzewidywalnymi zmianami w popycie ze strony klientów oraz wahaniami cyklu produkcyjnego, elastyczność musi stać się priorytetem.
Nasze rozwiązanie Randstad Inhouse Services koncentruje się na pomaganiu naszym klientom w budowaniu personelu zewnętrznego – podejściu stosowanym przez wiele przedsiębiorstw w celu zapewnienia, że mogą zapewnić niezbędne możliwości i umiejętności personelu w celu reagowania na wahania produkcji.
Niektóre z kluczowych korzyści, jakie można zyskać dzięki zatrudnianiu pracowników zewnętrznych obejmują:
- obniżenie kosztów pracy;
- bardziej elastyczny personel;
- spełnianie pilnych i właściwych dla projektów wymogów;
- zaspokajanie sezonowego i zmiennego popytu ze strony klientów;
- pozyskanie umiejętności, którymi nie dysponuje stały zespół.
Możemy ściśle współpracować, aby zoptymalizować zarządzanie pracownikami zewnętrznymi. Dzięki analizie bieżących praktyk i procesów – na przykład w jaki sposób wdrażasz do pracy pracowników tymczasowych – możemy Ci pomóc zidentyfikować możliwości w celu wprowadzenia udoskonaleń.
silne relacje z pracownikami
Aby osiągnąć trwały sukces w dynamicznej branży motoryzacyjnej, musisz skoncentrować się nie tylko na zatrudnianiu właściwych osób, ale również na zapewnianiu pozytywnego doświadczenia pracowników oraz budowaniu silnych relacji z zespołem. Pomoże to utrzymać utalentowanych pracowników, co jest równie ważne co przyciąganie i zatrudnianie właściwych osób, jeżeli chcesz, by Twoja organizacja osiągnęła zrównoważony sukces.
Kluczowym elementem Randstad Inhouse Services jest nasz program opieki, skoncentrowany na pomaganiu w nawiązaniu kontaktu z pracownikami, aby zidentyfikować ich priorytety, wątpliwości i ambicje zawodowe. Jest to osiągane dzięki połączeniu istniejącej wiedzy eksperckiej naszych konsultantów oraz różnych informacji i wiedzy, które pozyskują dzięki pracy na miejscu w Twoim przedsiębiorstwie.
Pomożemy również zrozumieć najnowsze tendencje na rynku pracy i zmiany w oczekiwaniach pracowników, wykorzystując informacje pozyskane z naszych regularnych badań określonych branż i regionów. Jeżeli wiesz, czego szukają Twoi idealni kandydaci, możesz dostosować swoje oferty pracy i zoptymalizować strategię kreowania marki pracodawcy, aby przyciągnąć właściwe osoby.
Pomożemy być na bieżąco z tym, co najważniejsze dla obecnych pracowników oraz poszukiwanych pracowników w branży, aby umożliwić przyciąganie najlepszych utalentowanych pracowników i budowanie relacji z zespołem, które przetrwają próbę czasu.
oszczędność kosztów
Możemy ściśle współpracować, aby przeanalizować procesy HR oraz zidentyfikować możliwości w celu optymalizacji kosztów. Dla wielu przedsiębiorstw w branży motoryzacyjnej będzie to kluczowa korzyść w okresie, gdy prognozy dotyczące sprzedaży są niepewne, a zapotrzebowanie na inwestowanie w technologie, metody produkcyjne i procesy nowej generacji jest wyższe niż kiedykolwiek.
Klientom korzystającym z Randstad Inhouse Services udaje się na ogół zredukować koszty na poziomie przynajmniej 2–3% wydatków ponoszonych na pracowników zewnętrznych. Oszczędności te można uzyskać na różne sposoby, w tym poprzez:
- wydawanie mniej na zamieszczanie ofert pracy;
- zidentyfikowanie największych źródeł niewydajności oraz określenie w jaki sposób rozwiązać te problemy;
- przeznaczanie mniejszej ilości czasu i pieniędzy na ręczną pracę administracyjną służącą znajdywaniu i zatrudnianiu pracowników zmianowych.
Gdy członkowie zespołu nie muszą się martwić czasochłonnymi codziennymi czynnościami takimi jak planowanie pracy zmianowej oraz publikowanie ofert o wolnych stanowiskach, mogą się skoncentrować na większych celach, takich jak redukcja nieobecności i rotacji pracowników dzięki którym w perspektywie długoterminowej zaoszczędzisz pieniądze.