Zmiana priorytetów, sposobu wykonywania pracy, kontaktu z klientami, ale także komunikacji ze współpracownikami. To tylko kilka przykładów zmian, które zaszły w prowadzeniu firmy na skutek COVID-19. Mimo iż nie mamy pewności, jak długo przyjdzie nam funkcjonować w takiej rzeczywistości, to są procesy, których wiele organizacji po prostu nie może zawiesić, a jednym z nich jest rekrutacja. Jeśli firma przeszła na całkowitą pracę zdalną to jej podejście do pozyskiwania i zatrudniania talentów diametralnie się zmieniło. Poniżej ważne aspekty, które pomogą firmie przygotować skuteczną ofertę dla kandydata i proces rekrutacji w warunkach ciągłej pracy zdalnej.
zmień kryteria wyboru
Praca zdalna może wpłynąć na to, że będziesz poszukiwać innej grupy kandydatów. Być może, niezależnie od stanowiska, skupisz się na dotarciu do osób z umiejętnościami technologicznymi, którzy potrafią odnaleźć się w zdalnym środowisku i są także świadomi zalet, jak i niedogodności, które może to za sobą nieść. Profil kandydata może zmienić właśnie ze względu na większą rolę wiedzy z pogranicza IT.
zaktualizuj opis stanowiska
Stwórz opis stanowiska, który koncentruje się na przyciąganiu zdalnych kandydatów. Wyraźnie przedstaw, że właśnie takich osób poszukujesz. Pokaż wszystkie aspekty zdalnej roli, a także jasno zdefiniuj oczekiwania dotyczące niezbędnych umiejętności i kwalifikacji. Podkreśl także korzyści, wynikające ze zdalnej pracy w Twojej firmie.
zamieszczaj oferty w odpowiednich miejscach
To, w jakich miejscach zamieszczasz ogłoszenia o pracę zawsze było istotne. Poza witryną firmy, portalami z ogłoszeniami czy mediami społecznościowymi (w tym udostępnianiem na LinkedInie), warto publikować je także na niszowych witrynach. Poszukaj stron przeznaczonych właśnie dla pracowników zdalnych. W ten sposób zwiększysz swoje szanse na pozyskanie odpowiednich kandydatów. Inną, skuteczną metodą dotarcia do grupy, na której Ci zależy jest współpraca z agencją rekrutacyjną. Jej eksperci mogą odciążyć Twój wewnętrzny dział HR.
zwiększ obszar poszukiwań
Ogromną zaletą ciągłej pracy zdalnej jest to, że nie ma znaczenia, z którego zakątku kraju wykonywana będzie praca. To sprawia, że poszukując pracownika możesz zwiększyć obszar poszukiwań. Nie musisz ograniczać się do najbliższego sąsiedztwa. To daje dostęp do większej i bardziej zróżnicowanej puli talentów.
sprawdź umiejętności komunikacyjne
Rozmawiając z kandydatem przez telefon, e-mail czy wideokonferencję oceń jego umiejętności komunikacji cyfrowej. W wirtualnym świecie jest to jeszcze istotniejsze - przecież właśnie w takim środowisku odbywać się będzie praca. Sprawdź nie tylko to, co mówi kandydat, ale także w jaki sposób i czy czuje się komfortowo używając narzędzi do komunikacji online.
jeżeli obecna sytuacja wpłynęła także na Twoją działalność i szukasz rozwiązań, które ułatwią Ci funkcjonowanie w nowej rzeczywistości, porozmawiaj z naszymi ekspertami:
porozmawiaj z naszymi ekspertami