Rekrutacja na stanowisko finansowe to proces, który stawia przed rekruterami dwa kluczowe zadania: zaplanowanie rekrutacji w taki sposób, by cały proces przebiegł sprawnie i efektywnie oraz znalezienie z pomocą tego procesu pracownika, który idealnie wpasuje się w kulturę organizacyjną i potrzeby firmy.
Osiągnięcie obu celów nie jest proste, ponieważ rynek pracy specjalistów finansowych jest bardzo konkurencyjny, a wyselekcjonowanie najlepszego kandydata wymaga zazwyczaj wiele czasu i dużego zaangażowania każdej ze stron. Jednym z kluczowych czynników, które mogą znacząco wpłynąć na sukces rekrutacji, jest zbudowanie odpowiednich relacji z kandydatami biorącymi udział w tym procesie. Dlaczego to takie ważne? Odpowiadamy.
case study: rekrutacja specjalistów ds. finansów dla firmy z sektora produkcyjnego.
pobierz case studydlaczego warto zadbać o odpowiednie relacje z kandydatami podczas rekrutacji na stanowiska finansowe?
Troska o dobre relacje z osobami, które odpowiedziały na ogłoszenie rekrutacyjne i wzięły udział w procesie, jest ważna z kilku powodów. Po pierwsze, pozwala lepiej poznać kandydatów i ich umiejętności. Podczas standardowej rozmowy kwalifikacyjnej kandydat może być zdenerwowany i nie w pełni pokazać swój potencjał, dlatego zbudowanie głębszych i mocniejszych relacji pozwala poznać potencjalnego pracownika z innej strony i lepiej ocenić jego dopasowanie do zespołu i kultury firmy. To jednak nie wszystko:
relacje pomagają zbudować zaufanie i profesjonalny wizerunek.
Stały kontakt z kandydatami i dbanie o relacje z potencjalnymi pracownikami już podczas wczesnych etapów rekrutacji finansowej pokazuje osobom starającym się o daną posadę, że firma dba o swoje procesy rekrutacyjne i profesjonalnie podchodzi do pozyskania nowego specjalisty.
Natomiast regularne aktualizacje na temat statusu aplikacji pomagają wzmocnić zaufanie do firmy oraz budować jej pozytywny wizerunek w oczach kandydata.
relacje to także większa szansa na utrzymanie zainteresowania kandydatów i możliwość szybkiej reakcji na ewentualne zmiany.
Rynek pracy w obszarze finansów jest bardzo konkurencyjny. Kandydaci często jednocześnie biorą udział w kilku procesach rekrutacyjnych. Dlatego regularne przypominanie potencjalnym pracownikom o tym, że są w procesie i informowanie ich o jego kolejnych etapach może pomóc w utrzymaniu ich zainteresowania ofertą danej firmy. Gdy kandydaci czują, że są poważnie i z szacunkiem traktowani przez potencjalnego pracodawcę i że proces rekrutacyjny toczy się dynamicznie, są bardziej skłonni zaczekać na ofertę właśnie od tej konkretnej firmy.
Warto dodać, że utrzymanie stałego kontaktu z kandydatami pozwala także pracodawcy szybciej reagować w na ewentualne zmiany w procesie: na przykład w razie konieczności zmiany profilu poszukiwanego kandydata lub przyspieszenia czy opóźnienia wyników rekrutacji każda osoba biorąca w niej udział będzie posiadała aktualne informacje oraz będzie wiedziała, czego się spodziewać.
relacje pomagają redukować stres kandydatów.
Proces rekrutacji, szczególnie na wysokie stanowiska finansowe, może być dla kandydatów silnie stresujący. Regularny kontakt pomaga minimalizować ich niepewność co do statusu aplikacji, a to z kolei przekłada się na lepsze doświadczenia rekrutacyjne. Osoby, które są lepiej poinformowane, czują się bardziej komfortowo i pewnie.
relacje są również inwestycją w przyszłość.
Oczywiście nie każdy kandydat, który bierze udział w rekrutacji, zostanie zatrudniony. Ale każdy może stać się bardzo cennym kontaktem. Nawet jeśli dana osoba nie zasili zespołu finansowego, ale opuści proces z pozytywnymi doświadczeniami, z większym prawdopodobieństwem weźmie udział w przyszłych rekrutacjach lub poleci firmę innym profesjonalistom z branży. W ten sposób pomoże organizacji w pozyskaniu kolejnych talentów.
relacje – klucz do sukcesu rekrutacji finansowej
Jak widać, utrzymanie stałego kontaktu z kandydatami na stanowiska finansowe nie tylko zwiększa szanse na zatrudnienie najlepszych talentów, ale również buduje markę firmy jako odpowiedzialnego i profesjonalnego pracodawcy. Relacje to inwestycja, która może przynieść długoterminowe korzyści zarówno kandydatom, jak i organizacji. Warto o nie dbać nie tylko w przypadku rekrutacji specjalistów finansowych.
co zrobić, by zwiększyć szansę na powodzenie rekrutacji finansowej? sprawdź nasze case study
O tym, jak odpowiednie relacje z oraz stały kontakt z kandydatami pomogły nam pozyskać dla naszego klienta z sektora produkcyjnego specjalistę ds. finansów w nowo otwartym back office, piszemy w naszym najnowszym case study. Pobierz materiał i poznaj tajniki tego wyjątkowego projektu rekrutacyjnego.