Każda podróż jest pełna doświadczeń oraz wspomnień, o których pamiętać nie chcemy lub pozostawiają w naszej świadomości wspaniały ślad. Doświadczenia kandydata zależą od rodzaju, jakości i spójności treści w poszczególnych kanałach komunikacji. Wpływ na nie mają opinie na portalach i zgodność opisu stanowiska z informacjami przedstawionymi podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Zostań kreatorem wspaniałych doświadczeń kandydata!
- Rozpocznij od audytu dotychczasowego doświadczenia kandydata. Należy przeanalizować każdy punkt kontaktu, na jaki może natrafić osoba poszukująca pracy, od opinii na portalu Glassdoor do postępowania ze zgłoszeniem. Wyniki pomogą ukierunkować działania mające na celu poprawę.
- Zapewniaj zróżnicowane treści. Portal dotyczący kariery powinien zawierać wyróżniające spółkę komunikaty oraz treść. Strona dotycząca kariery jest najważniejszym źródłem ze wszystkich, do których kandydaci sięgają po informacje na temat spółki. Należy zadbać o przedstawianie na niej zajmującej zawartości.
- Maksymalnie wykorzystaj rzeczników wewnętrznych i zewnętrznych. Słowa osób – pracowników, klientów i innych promotorów – znaczą więcej niż komunikacja korporacyjna. Należy uwzględniać ich świadectwa tam, gdzie to możliwe.
- Zadbaj o rzetelne opisy stanowisk. Kandydaci nieustannie skarżą się, że opisy stanowisk nie zgadzają się z informacjami przedstawianymi podczas rozmów kwalifikacyjnych. Według Talent Board 55% kandydatów twierdzi, że opis stanowi najistotniejszą treść, którą analizują podczas poszukiwania pracy.
- Postaw na podejście zespołowe. Ze względu na dużą liczbę punktów kontaktu warto stworzyć wewnętrzny zespół do celów analizy i wprowadzania zmian w zakresie punktów kontaktu.
Tworzenie pozytywnego doświadczenia kandydata stanowi główny element strategii marki pracodawcy. To, jak Twoja spółka jest postrzegana, warunkuje zainteresowanie pracą w niej i skuteczność w przyciąganiu pracowników z konkretnymi umiejętnościami. Zaplanuj podróż kandydatów, która będzie dla nich wyjątkowym przeżyciem i istotnym momentem na ich ścieżce kariery.
Jeżeli zainteresował Cię ten wpis i chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu marki pracodawcy, serdecznie zachęcamy do pobrania naszego e-booka:
W materiale tym poruszyliśmy tematy takie jak: uzasadnienie biznesowe budowania marki pracodawcy, opracowanie strategii marki pracodawcy dla przedsiębiorstwa, aktywacja marki pracodawcy, tworzenie niezapomnianego doświadczenia kandydata oraz utrzymanie solidnej marki pracodawcy.