Jak ważne jest, by Twoja firma umożliwiała pracownikom ciągłe dokształcanie się, zdobywanie nowych umiejętności oraz wspierała ich rozwój, tak, by osiągnęli najlepszą wersję siebie? Bardzo i to nie tylko z punktu widzenia pracowników, ale także Twojej firmy.
Mniejsza rotacja wśród zatrudnionych, a także większe możliwości związane z przyciąganiem uzdolnionych osób - to tylko niektóre z korzyści, które niesie za sobą oferowanie pracownikom szkoleń. To kluczowy aspekt, który warto podkreślać komunikując się z kandydatami.
pracownicy chcą się uczyć
Firmy, które chcą przyciągać najbardziej wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników muszą oferować kandydatom szkolenia i dawać im szanse rozwoju umiejętności. Zwłaszcza, że jak wynika z najnowszego badania Monitor Rynku Pracy, przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Randstad, 63% osób zmieniających pracodawcę decydowało się na taki krok ze względu na chęć rozwoju zawodowego. To nie tylko najczęściej wskazywana przez pracowników przyczyna, ale także 16-procentowy wzrost tego aspektu w skali roku.
Pracownicy zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest, by w oczach pracodawców uchodzili za atrakcyjnych kandydatów i podejmują oni odpowiednie kroki, by zwiększyć swoją atrakcyjność na rynku pracy. Badanie Randstad Employer Research pokazuje, że 42% z nich odświeża swoje umiejętności dzięki szkoleniom i kursom, a ⅓ deklaruje, że jest na bieżąco z informacjami z branży. To dla Ciebie jasny sygnał - zapewnij pracownikom rozwój, słuchaj tego, co mówią, wychodź naprzeciw ich potrzebom, dzięki czemu zminimalizujesz szanse, że zaczną rozglądać się za nowym pracodawcą.
bądź atrakcyjny dla młodszych pracowników
Zagwarantowanie możliwości nauki oraz rozwoju jest jednym z trzech głównych czynników, które pozwalają utrzymać w miejscu zatrudnienia największą grupę pracowników na rynku - milenialsów. Tak przynajmniej wynika z raportu Gallup. Ponadto 59% z nich przyznało, że te aspekty są “niezwykle ważne podczas aplikowania do pracy”. Najprostszą drogą, by zadbać o wspomniane potrzeby pokolenia Y są zatem szkolenia zawodowe. Wielu z milenialsów to osoby młode. Warto skupić się na przyciągnięciu takich pracowników, by zapewnić swojej firmie odpowiednie perspektywy w przyszłości. Nie ograniczaj się tylko do milenialsów z doświadczeniem zawodowym. Zatrudnienie osób dopiero wchodzących na rynek także może przynieść Twojej firmie korzyści, które mogą być niewidoczne na pierwszy rzut oka. Jeśli Twoja firma jest w stanie zaoferować im wymagane szkolenia i rozwój, będziesz mógł wyróżniać się spośród konkurencji oraz będziesz mógł przyciągać najlepsze talenty.
podkreślaj to, że dbasz o rozwój pracowników
Aby zyskać uwagę największych talentów, powinieneś podejmować działania, które sprawią, że Twoja firma zapadnie im w pamięć. To Ty powinieneś podjąć kroki, zanim kandydaci zdecydują, do którego miejsca aplikować.
Postaraj się wykorzystać swoją stronę internetową, media społecznościowe czy zewnętrzne portale, w tym fora i publikacje branżowe, by poinformować kandydatów, że wspierasz rozwój swoich pracowników, zapewniasz im szkolenia. Budując swoją markę pracodawcy albo umacniając ją zwiększasz swoje szanse na kolejne, udane rekrutacje.
Jeśli zapewniasz akredytowane programy szkoleniowe spróbuj wykorzystać ten fakt, pokazując firmy, z którymi współpracujesz w tym zakresie. Szkolenia można oferować w różny sposób. Przedstawiając kandydatom uznaną markę jako swojego partnera, dajesz im do zrozumienia, że w Twojej firmie ich rozwój wspierany będzie przez uznanych specjalistów.
Postaraj się umożliwić swoim pracownikom podzielenie się ich doświadczeniem ze szkoleń czy planów rozwojowych, wykorzystując do tego blogi czy wideo. Przekaz możesz wzmocnić wykorzystując social media firmy.