Sektor SSC/BPO to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki w Polsce. Na rozwój tego sektora duży wpływ mają decyzje biznesowe firm, które decydują się na przenoszenie swoich procesów właśnie na nasz rynek. Rozbudowane, międzynarodowe struktury sektora SSC/BPO przyciągają kandydatów, zapewniając im szansę na rozwój i awans.

people

proste sposoby na sukces w przyciąganiu i pozyskiwaniu pracowników w sektorze ssc

pobierz

różnorodność sektora SSC/BPO

Na naszym rynku jest wiele firm, które z powodu przejmowania kolejnych procesów stale zwiększają zatrudnienie w swoich przedsiębiorstwach, jednocześnie pojawią się podmioty, które otwierają setki nowych miejsc pracy. Możemy zauważyć, że centra usług wspólnych różnią się między sobą pod różnymi względami, między innymi stopniem zaawansowania obsługiwanych procesów, ich rodzajem czy zakresem. Przekłada się to na możliwości, które są oferowane obecnym i przyszłym pracownikom. Aktualnie możemy zaobserwować mnogość zróżnicowanych ofert w tej branży, zarówno pod względem finansowym, jak i oczekiwanego od kandydatów doświadczenia. Różnorodność, jaką możemy znaleźć w sektorze SSC/BPO pokazuje, jak duże możliwości rozwoju oferują te struktury pracownikom. 

matryca kompetencji - rozwój i sprawne zarządzanie zespołem
matryca kompetencji - rozwój i sprawne zarządzanie zespołem

wiele możliwości rozwoju

Centra usług wspólnych oferują pracę zarówno dla osób doświadczonych, którzy od lat zdobywają doświadczenie w różnych branżach i chcą dalej być częścią właśnie takich struktur. Są to również miejsca dla kandydatów, którzy dopiero wkraczają na rynek pracy i są w trakcie poszukiwań swojego pierwszego pracodawcy. Dla tych osób zatrudnienie w sektorze SSC/BPO staje się bez wątpienia drogą do rozwoju i stałego podnoszenia swoich kwalifikacji. Rozpoczęcie pracy przy prostych procesach daje szansę pracownikom, aby w kolejnych latach sięgać wyżej i rozwijać się w różnych działach, pracując przy coraz bardziej złożonych i skomplikowanych procesach. Patrząc na struktury budowane w firmach naszych klientów zauważamy, że każdy może znaleźć dla siebie odpowiedni kierunek.

Mnogość obszarów oraz ról, jakie możemy zaobserwować w przedsiębiorstwach z branży SSC/BPO zapewnia rozwój i szansę budowania indywidualnej ścieżki zawodowej. To od pracownika zależy, jak nią pokieruje. Shared services oferują rozwój w różnych kierunkach, nasi klienci nie skupiają się tylko na awansach pionowych. Rozpoczynając pracę od prostych zadań czy transakcji, wraz ze zdobywaniem doświadczenia pracownikom może zostać zaoferowana zmiana działu i przejęcie bardziej złożonych procesów.

Coraz więcej firm otwiera się na kandydatów nieposiadających doświadczenia lub z małym doświadczeniem, oferując im rozwój w ramach struktur. Korzyści z takiego rozwiązania płyną zarówno dla pracownika, który ma szansę na rozwój w wewnętrznych strukturach przedsiębiorstwa, zyskuje poczucie stabilności zatrudnienia i możliwość związania się z pracodawcą na dłużej oraz dla pracodawcy, który inwestując w jego rozwój zyskuje pracownika na lata. Młode osoby, nieposiadające jeszcze pełnego doświadczenia w nowej roli, zaczynając swoją karierę od stanowisk asystenckich, mogą awansować na stanowiska wyższe takie jak młodszy specjalista, specjalista czy starszy specjalista. Wraz z nabywaniem nowych umiejętności, poznawania struktur i przedsiębiorstwa pracownicy zyskują szanse na awans na stanowiska związane z zarządzaniem m.in. manager projektu (np. Transition Manager), koordynator zespołu, manager zespołu czy kierownik działu. Dla pracowników, którzy nie wiążą swojej kariery z zarządzaniem centra usług wspólnych oferują stanowiska eksperckie (np. Process Owner, Key User) i awanse poziome w ramach wielu działów, które obsługują procesy na różnym etapie.

jak SSC przyciąga pracowników?

Aby przyciągnąć talenty do organizacji, pracodawcy kierują swoje oferty do osób, które szukając pierwszych doświadczeń zawodowych, chcą rozpocząć karierę w międzynarodowych firmach z dużym potencjałem. W ogłoszeniach często wskazują, że doświadczenie nie jest priorytetem a złożoność struktur w shared services pozwala na zdobywanie nowych umiejętności i kształtowanie swojej ścieżki zawodowej. Przyciągnięcie studentów i absolwentów do organizacji to początek dbania o rozwój młodych talentów. Dla młodego pokolenia bardzo istotną rolę w kwestii podejmowania decyzji o związaniu się na dużej z daną organizacją jest możliwość nauki i rozwoju, jasno określone ścieżki awansów, zarówno te pionowe, jak i poziome, zespół w którym będą pracować oraz konkurencyjna oferta finansowa. Nasi klienci w swoich ofertach podkreślają również, jak ważną rolę odgrywa work-life balance oraz to, że praca ma dawać satysfakcję. 

Praca w SSC/BPO oferuje wiele możliwości, a pracodawcy, podążając za rynkowymi trendami, dostosowują swoje środowisko pracy do wciąż rosnących oczekiwań. W dużej mierze od pracowników zależy, jak pokierują swoją karierą i wykorzystają potencjał międzynarodowych środowisk pracy na rozwój swojej kariery.

people

proste sposoby na sukces w przyciąganiu i pozyskiwaniu pracowników w sektorze ssc

pobierz
o autorze
Aleksandra Jamrocha
Aleksandra Jamrocha

Aleksandra Jamrocha

recruitment coordinator ssc/bpo w randstad polska

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się