Miejscowe obostrzenia, zamknięte granice i zakłócenia w produkcji miały szczególnie duży wpływ na logistykę i powodowały efekt domina odczuwalny w całej branży. Do przetrwania w obecnych warunkach i wykorzystania wszelkich nadchodzących możliwości firmy potrzebują maksymalnie wydajnych i niezawodnych procesów HR. Oto pięć przykładów tego, w jaki sposób współpraca z dedykowanym partnerem HR może pomóc osiągnąć te cele i stawić czoła bieżącym wyzwaniom:
przekazanie obowiązków związanych z HR
Firmy z branży logistycznej mogą wiele zyskać, zlecając doświadczonemu partnerowi najbardziej wymagające i czasochłonne zadania związane z obszarem HR. Oprócz zmniejszenia obciążenia pracą i poziomu stresu pracownicy zyskają więcej czasu na skupienie się na podstawowej działalności i realizowanie celów biznesowych firmy.
Pracodawcy mogą mieć wątpliwości co do współpracy z zewnętrznym partnerem HR ze względu na koszty. Istnieje jednak wiele przykładów na to, że takie podejście pozwala wręcz zaoszczędzić pieniądze poprzez zwiększenie wydajności.
optymalizacja kosztów
Dla wielu firm skoncentrowanych jednym z priorytetów jest kontrolowanie kosztów. Współpraca z zewnętrznym partnerem HR może wydawać się jedynie kolejnym wydatkiem, jednak w rzeczywistości może pozwolić zaoszczędzić pieniądze poprzez zwiększenie wydajności w całym obszarze HR.
Optymalizacja procesów związanych kadrami może pozwolić zaoszczędzić pieniądze poprzez:
- zmniejszenie kosztów nadgodzin dzięki lepszym narzędziom do zwiększania wydajności zespołu pracowników zgodnie ze zmieniającym się popytem;
- zapobieganie wysokiej rotacji, ponieważ silniejsza identyfikacja oraz sprawniejsze wdrażanie i szkolenie kandydatów pozwalają zmniejszyć ryzyko ich odejścia;
- minimalizację spadku produktywności w przypadku nieobecności lub urlopu dotychczasowych pracowników;
- wykorzystanie utalentowanych pracowników tymczasowych w przypadku zapotrzebowania krótkoterminowego, bez wysokich kosztów stałego zatrudnienia.
elastyczność
Firmy logistyczne działają w zmiennych i nieprzewidywalnych warunkach. Aby odnieść sukces w tym środowisku, niezbędne są elastyczne procesy w obszarze HR i właściwe planowanie pracy. Pracodawcy muszą szybko reagować na tendencje rynkowe, niezależnie od tego, czy chodzi o powiększenie zespołu w celu sprostania nagłemu wzrostowi popytu czy o zmniejszenie wydajności podczas sezonowych lub niespodziewanych okresów przestoju.
Elastyczne podejście do zatrudniania może pomóc w odniesieniu sukcesu w tych warunkach. Współpraca z wyspecjalizowaną firmą HR pozwala na zatrudnienie pracowników tymczasowych - grupy pracowników, której znaczenie obecnie rośnie.
Ponadto możesz odnieść korzyści wynikające z rozwiązań personalizowanych, takich jak narzędzia do planowania zmian, które mogą okazać się szczególnie istotne w najbardziej pracowitych okresach.
szybka realizacja
Obecnie w obliczu nieoczekiwanych, niepowtarzalnych możliwości kluczowe znaczenie ma umiejętność szybkiego reagowania. Nie zawsze jest to łatwe, jeżeli ponosi się pełną odpowiedzialność za obszar HR w swojej firmie bez jakiejkolwiek pomocy z zewnątrz.
Jeżeli potrzebujesz pracowników od zaraz – zarówno stałych, jak i tymczasowych – zlecenie na zewnątrz kluczowych zadań, takich jak identyfikowanie kandydatów, prowadzenie rozmów kwalifikacyjnych i wdrażanie do pracy, może pozwolić Ci znaleźć potrzebne osoby w jak najkrótszym czasie.
Wsparcie ze strony partnera HR może być szczególnie cenne, jeżeli mierzysz się z wyjątkową sytuacją, taką jak konieczność uzyskania pozwoleń na pracę dla pracowników migrujących albo przeprowadzenia spersonalizowanego szkolenia na dane stanowisko.
zaangażowanie ludzi
Wymogi dotyczące zachowania dystansu fizycznego w związku z COVID-19 doprowadziły do wzrostu wykorzystania pracy zdalnej i technologii umożliwiających kontakt pomiędzy pracownikami a przełożonymi i współpracownikami.
Mniejsze przedsiębiorstwa w branżach takich jak logistyka, które preferują kontakt bezpośredni, mogą nie być do końca zadowolone z przejścia na narzędzia i procesy cyfrowe.
Randstad rozumie znaczenie równowagi między technologią a czynnikiem ludzkim w rekrutacji i uwzględnia je w strategii Tech&Touch stanowiącej element naszej tożsamości marki. Korzystamy z technologii tam, gdzie przynosi to korzyści, ale staramy się również być dla naszych klientów partnerem, który pozostaje człowiekiem.