Istnieje wiele spekulacji na temat tego, co przedstawiciele pokolenia Y mogą zaoferować w miejscu pracy. Każdy na pewno słyszał wiele z nich – „milenialsi są leniwi”, „milenialsi są przekonani o swojej wyjątkowości”, „milenialsi mają obsesję na punkcie technologii”. Tymczasem prawda jest taka, że chociaż tak zwanym ekspertom wydaje się, że rozumieją pokolenie milenialsów, fakty w żaden sposób nie potwierdzają tych stereotypowych opinii.

Ponieważ najstarsi przedstawiciele pokolenia Z wchodzą właśnie na rynek pracy, zaś milenialsi zaczynają zajmować stanowiska kierownicze, pora przyjrzeć się uważniej, co tak naprawdę mają do zaoferowania i zmierzyć się z tymi mitami. Oto 5 przykładów takich stereotypów.

obalamy 5 powszechnych mitów na temat milenialsów  w miejscu pracy
obalamy 5 powszechnych mitów na temat milenialsów  w miejscu pracy

1. Milenialsi domagają się nieustannych pochwał

W ostatnim badaniu IBM większość milenialsów stwierdziła, że chce, aby ich szef postępował w sposób uczciwy, etyczny, przejrzysty i konsekwentny oraz był godzien zaufania. Tylko 29 procent oznajmiło, że zależy im na pochwałach za ich osiągnięcia. To z całą pewnością obala mit, że milenialsi domagają się przede wszystkim pochwał.

2. Milenialsi są przekonani o swojej wyjątkowości 

Nie ma wyraźnych dowodów, które potwierdzałyby tezę, że milenialsi są przekonani o swojej wyjątkowości bardziej niż poprzednie pokolenia. Milenialsi są jednak bardziej skłonni do wyrażania swoich opinii, nawet wobec przełożonych, niż starsze pokolenie. Nie boją się poprosić o podwyżkę czy awans lub podjąć ryzyko i zmienić pracę w razie konieczności.

3. Milenialsi mają obsesję na punkcie technologii 

Milenialsi dorastali otoczeni przez technologię, nic więc dziwnego, że stanowi ona istotną część ich życia. Jeżeli jednak chodzi o preferowaną przez nich metodę komunikacji w miejscu pracy, 39 procent milenialsów stwierdziło, że cenią sobie osobisty kontakt bardziej niż wiadomości e-mail i wiadomości tekstowe.

4. Milenialsi są leniwi 

Milenialsi mogą pracować w inny sposób, ale określanie ich mianem leniwych nie oddaje całości obrazu. Pokolenie to kieruje się mottem „pracuj mądrzej, nie ciężej”. Gardzą brakiem wydajności i biurokracją, dlatego nieustannie szukają sposobu na wykonanie większej ilości pracy w mniejszym czasie. W tym świeżym podejściu nie ma nic złego. Może ono nawet pomóc w udoskonaleniu procesów biznesowych i zwiększeniu ogólnej produkcji.

5. Milenialsi nie przestrzegają etykiety w mediach społecznościowych 

Nic bardziej błędnego. Pokolenie to dorastało z mediami społecznościowymi i zdaje sobie sprawę lepiej niż inne pokolenia na rynku pracy z niebezpieczeństw płynących z zacierania granic między ich życiem osobistym a zawodowym. Są lepiej przystosowani do wyznaczania tych granic niż poprzedzające ich pokolenie X.

Najwyższa pora pożegnać się z tymi niepotwierdzonymi mitami na temat milenialsów i uznać ich za utalentowanych, ambitnych i wydajnych pracowników. Zrozumienie pracowników z pokolenia milenialsów i ważnej roli, jaką pełnią w dzisiejszym wielopokoleniowym środowisku pracy, może pomóc w opracowaniu silniejszej strategii zatrudniania, która przyciągnie najlepszych i najzdolniejszych przedstawicieli tego pokolenia.

Jeżeli interesuje Cię tematyka obszaru marki pracodawcy oraz identyfikowanie kluczowych aspektów zatrudnienia z perspektywy poszczególnych grup pracowników, zachęcamy do zamówienia raportu Randstad Employer Brand Research.

zamawiam
o autorze
randstad polska
randstad polska

Zespół Randstad Polska

human forward.

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się