Średnio 2,4 miesiąca - tyle, zgodnie z najnowszą, 38. edycją badania Monitor Rynku Pracy, wynosi czas poszukiwania zatrudnienia w Polsce. Najkrócej, bo raptem 2,1 miesiąca, znalezienie pracy zajmuje pracownikom najmłodszym - do 29. roku życia, a najdłużej - bo średnio aż 4 miesiące - osobom w przedziale wiekowym 40-49 lat. To właśnie młodzi ludzie najczęściej zmieniali pracę w ostatnim półroczu. Stanowili oni aż 50% wszystkich osób rozpoczynających nowy etap życia zawodowego.

z najnowszej edycji badania Monitor Rynku Pracy dowiesz się także m.in. jak pracownicy postrzegają swoje szanse na znalezienie nowej pracy

 

pobierz raport
najmlodsi najchetniej zmieniaja prace
najmlodsi najchetniej zmieniaja prace

mobilność młodych pracowników szansą, ale i wyzwaniem

Tak duża mobilność młodych pracowników może mieć dla Twojej firmy dwojakie znaczenie. Z jednej strony to szansa na pozyskanie kolejnych talentów, będących bardzo często zaznajomionymi z nowinkami technologicznymi i relatywnie szybko przyswajającymi wiedzę, a także ceniącymi sobie elastyczność. Takie osoby w większym stopniu cenią sobie możliwość pracy zdalnej i brak sztywno określonych godzin pracy.

co możesz zrobić, by zapobiec odejściom?

Dla innych organizacji natomiast wyzwaniem staje się ograniczenie rotacji takich osób i utrzymanie poziomu kadr na odpowiednim poziomie. By to osiągnąć, jednym z pierwszych kroków, które powinieneś podjąć jest stworzenie pracownikom odpowiednich warunków do rozwoju. Dla 46% osób zmieniających zatrudnienie, to właśnie chęć rozwoju zawodowego była głównym powodem podjętej decyzji. Warto jednak postrzegać ten aspekt szerzej niż tylko przez pryzmat szkoleń.

zaplanuj ścieżki karier

W utrzymaniu pracowników - nie tylko tych z najmłodszych pokoleń - z pewnością pomocne okażą się jasno określone ścieżki karier. W ten sposób odpowiednio dopasujesz także role pracowników do ich kompetencji. Pamiętaj, że oczekiwania pracowników będą się różnić w zależności od tego, z jakiego pokolenia pochodzą. Gdy jest to możliwe warto zapewnić pracownikom także odpowiednią, preferowaną przez nich formę zatrudnienia.

zmień podejście do feedbacku

W wielu firmach informacja zwrotna dotycząca pracy w dalszym ciągu udzielana jest w formie podsumowującej rozmowy rocznej. Tymczasem pokolenia młodszych pracowników oczekują ciągłego feedbacku. Częste rozmowy z przełożonym umożliwiają nie tylko wyłapywanie przeszkód gdy tylko się pojawią. To także element, który może zmniejszyć ryzyko odejść. Ponad 60% osób raportujących do menedżerów mających problemy z utrzymaniem motywacji i rozwoju, rozważa odejście z organizacji. Gdy natomiast aspekty te zostaną odpowiednio zaopiekowane, odsetek takich pracowników spada do 22%. Między innymi dlatego warto zmienić swoje podejście do udzielania feedbacku.

o autorze
randstad polska
randstad polska

Zespół Randstad Polska

human forward.

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się