Technologia wpływa na coraz więcej aspektów naszego życia. Nikogo już nie dziwi, że do opłacenia rachunków, kupna biletu na samolot czy zrobienia zakupów z dostawą do domu wystarczy nam telefon. To ogromny komfort i oszczędność czasu. Technologiczne innowacje w coraz większym stopniu oddziałują także na rynek pracy. Powstają nowe profesje, bardzo często wymagające konkretnych umiejętności będących pochodną zmian technologicznych. Zmienia się również sama rekrutacja. Złożenie aplikacji za pośrednictwem portali pracy zajmuje dosłownie chwilę, a sama rozmowa kwalifikacyjna może odbyć się w formie wideokonferencji. Dzięki temu, kandydat oszczędza czas na dojazd do Twojej siedziby, co ma ogromne znaczenie, gdy pochodzi z innej miejscowości i rozważa relokację. Nic więc dziwnego, że wraz z technologicznymi usprawnieniami zmieniają się także preferencje pracowników, którzy oczekują od pracodawców rozwiązań przekładających się na większy komfort ich pracy. Przykładem może być uruchomiona przez nas aplikacja myRandstad, która usprawnia proces planowania czasu pracy pracowników tymczasowych w firmie.
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak aplikacja myRandstad usprawni zarządzanie czasem pracy pracowników tymczasowych? Skontaktuj się z nami:
skontaktuj siętechnologia zmienia świat pracy
W naszej działalności ogromną rolę odgrywa człowiek, jego ludzkie podejście, emocje. Wiemy, że nie wszystko można zautomatyzować. Nie oznacza to jednak, że brakuje tu przestrzeni na wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Coraz częściej spotykamy się przecież z chatbotami, które mogą przejąć pierwszy kontakt z kandydatem czy pracownikiem tymczasowym. To ogromne ułatwienie nie tylko dla firmy, ale także pracownika. Powszechne staje się także wykorzystanie mobilnych aplikacji ze szkoleniami - także tymi, które pomagają wprowadzić nowe osoby do Twojej organizacji. Z własnych obserwacji, popartych rozmowami z pracownikami tymczasowymi oraz naszymi partnerami wiem, że jednym z obszarów, który można wspierać innowacyjną technologią jest planowanie czasu pracy pracowników tymczasowych. I właśnie takie rozwiązanie proponujemy wszystkim stronom (pracownikowi, przedsiębiorcom oraz konsultantom Randstad) zaangażowanym w usługę pracy tymczasowej.
Sprawdź, jak usprawniliśmy prowadzenie ewidencji czasu pracy u naszego klienta. Pobierz case study.
czas odłożyć excela na półkę
Planowanie grafików w tygodniowych lub jeszcze częstszych cyklach pochłania wiele czasu i wymaga sporego zaangażowania każdej strony. Co więcej, często w dalszym ciągu narzędziem do tego wykorzystywanym jest poczciwy, ale nieco już wysłużony excel, a kontakt z konsultantem możliwy jest tylko w godzinach jego pracy. Te ograniczenia znikają gdy strony zaangażowane w planowanie czasu pracownika tymczasowego wykorzystują do tego aplikację myRandstad. Jakie niesie to za sobą korzyści?
- selfservice - pracownik tymczasowy może sam określić swoją dyspozycyjność o każdej porze - to podstawa do skutecznego planowania, rejestrowania i zarządzania ich czasem pracy;
- dostępność serwisu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu;
- brak ograniczeń wynikających z godzin pracy konsultanta;
- szybszy kontakt pracownika tymczasowego z opiekunem.
Jak wynika z badania Randstad Workmonitor 58% z nich dostrzega wpływ innowacyjnych rozwiązań na listę najistotniejszych kompetencji cenionych przez pracodawców, a jeszcze więcej, bo aż 88% twierdzi, że aby nie wypaść z rynku powinni podnosić swoje cyfrowe kompetencje.
7 prostych kroków ułatwiających zarządzanie czasem pracy
Znając dyspozycyjność pracowników, a także wiedząc, jakiej liczby z nich potrzebujesz do pracy w najbliższym tygodniu (lub krótszym okresie, jeśli harmonogram pracy aktualizujesz w częstszych cyklach) nasz opiekun jest w stanie zadbać o odpowiedni dopływ pracowników tymczasowych przydzielając im zmiany zgodne z ich preferencjami. Każda taka osoba otrzymuje powiadomienie o przydzieleniu do konkretnej zmiany, a także informacje o jeszcze nieobsadzonych godzinach, które mogą przypisać we własnym zakresie.
O tym, jak ten proces wygląda dokładnie, dowiesz się z materiału wideo:
Aplikacja mobilna myRandstad jest już dostępna w Google Play oraz Apple Store, jednak aktualnie korzystają z niej przedsiębiorcy oraz pracownicy tymczasowi, biorący udział w programie pilotażowym. Pozostali użytkownicy mogą korzystać z niej w trybie gościa - zostają do niego przekierowani po kliknięciu komendy nie mam konta. Na bieżąco zbieramy ich uwagi oraz sugestie w ramach wybranych i udostępnionych funkcjonalności.
Zapraszamy do pobrania naszego case study. Dowiedzcie się więcej i sprawdźcie, jak teoria zderza się z rzeczywistością.
pobierz case study