najczęstsze zadawane pytania:
-
1. Co jeśli nie uda się przepracować godzin z winy pracodawcy?
Przed wyjazdem podpisują Państwo polską umowę kierującą, w której już na pierwszej stronie jest informacja o liczbie przepracowanych godzin w ciągu tygodnia. Agencja zobowiązuje się do wypłaty wynagrodzenia za liczbę godzin zapisaną w umowie, na stawce podstawowej i z wyrównaniem miesięcznym, jeśli z winy pracodawcy nie przepracują Państwo tych godzin.
-
2. W jaki sposób pracownicy dojeżdżają do pracy?
W większości ofert pracownicy otrzymują auta służbowe, którymi dojeżdżają do pracy. Takie samochody mogą służyć pracownikom również do celów prywatnych, nawet w dni wolne od pracy. Jeśli pracodawca nie organizuje transportu na miejscu - zostaną Państwo o tym poinformowani podczas spotkania z przedstawicielem Randstad Polska.
-
3. Jakie dokumenty są potrzebne przed wyjazdem za granicę?
Pracownik decydujący się na wyjazd powinien posiadać dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) ważny co najmniej 6 miesięcy, konto walutowe obsługujące walutę państwa, do którego wyjeżdża lub konto pochodzące z kraju, do którego wyjeżdża.
-
4. Jak wygląda kwestia wypowiedzenia umowy o pracę tymczasowej w Holandii?
Zgodnie z prawem dotyczącym pracowników tymczasowych wyjeżdżających do pracy do Holandii okres wypowiedzenia wynosi jeden dzień. Agencja prosi o wypowiedzenie umowy tydzień przed datą zakończenia pracy, aby mieć szansę na znalezienie zastępstwa.
-
5. Na podstawie jakiej umowie będę pracować?
Pracownicy wyjeżdżający za granicę podpisują z Agencją polską umowę kierującą do pracy. Właściwą umowę o pracę podpisują z pracodawcą zagranicznym, pracując na warunkach dotyczących danego państwa.
-
6. Czy znajomość języka angielskiego jest konieczna jeśli chcę wyjechać?
Znajomość języka angielskiego jest wymagana w większości ofert, ale zdarzają się oferty bez znajomości tego języka.
-
7. Czy na miejscu jest ktoś kto pomoże mi w sprawie ewentualnego problemu?
Tak, na miejscu również pracują pracownicy agencyjni, którzy pomagają w rozwiązaniu ewentualnych problemów.
-
8. Na jaki minimalny czas mogę wyjechać?
Długości kontraktów zaczynają się od około 2 miesięcy (min. 8 tygodni).
-
9. Na jaki maksymalny czas mogę wyjechać?
Długości kontraktów są bardzo różne, najdłuższe z nich trwają ponad rok. Po zakończeniu danego kontraktu zawsze jest jednak możliwość przedłużenia umowy w danej firmie, przejście na umowę na stałe (czas nieograniczony).
-
10. Czy jest możliwość wyjazdu w parze?
Tak. W wielu ofertach pracować mogą zarówno panie, panowie oraz pary.
-
11. Jak rozliczane są podatki za granicą?
Podatki za granicą rozliczane są w zależności od kraju. W wielu z nich jest to kwestia indywidualna, zależąca od wieku pracownika lub ilości przepracowanych godzin, jak i stanu cywilnego. Wynagrodzenia nie przechodzą przez Agencję, dlatego kwestia ich wyliczenia zależy bezpośrednio od pracownika. W internecie odnaleźć można wiele kalkulatorów pozwalających wyliczyć wysokość podatku w różnych krajach.
-
12. Czy zapewniają Państwo zakwaterowanie?
Tak, w przypadku większości ofert zapewniamy zakwaterowanie.
-
13. Jak wygląda zakwaterowanie?
Przed podjęciem decyzji o wyjeździe zostaniecie Państwo poinformowani o standardzie zakwaterowania i o ewentualnych kosztach związanych z wynajmem. W większości naszych ofert istnieje również możliwość samodzielnego wynajęcia zakwaterowania (rezygnując jednak z ewentualnych dopłat ze strony pracodawcy zagranicznego).
-
14. Ile kosztuje zakwaterowanie?
Jest to uzależnione od oferty pracy i kraju, do którego zostaniecie Państwo skierowani. Informacja o kosztach zakwaterowania zostaną Państwu przedstawione w formie pisemnej.
-
15. Po jakim czasie jest wypłacane pierwsze wynagrodzenie?
W zależności od oferty pracy są to systemy tygodniowe (głównie w Holandii), dwutygodniowe lub miesięczne.
-
16. Czy jest możliwy wyjazd własnym samochodem za granicę?
Tak, jest możliwy dojazd własnym środkiem transportu.