zasady biznesowe randstad.
w oparciu o nasze kluczowe wartości
wiedza
Jesteśmy ekspertami. Znamy naszych klientów, kandydatów, dostawców oraz innych partnerów biznesowych. W naszej branży to często szczegóły są tym, co liczy się najbardziej.
- Działamy w zgodzie z międzynarodowymi przepisami z zakresu ochrony praw człowieka, wewnętrznymi zasadami i procedurami Randstad oraz prawem regulującym naszą działalność.
- Działamy w zgodzie z regulacjami prawnymi z zakresu ochrony konkurencji i prawem antymonopolowym.
- Działamy w zgodzie z przepisami przeciwdziałającymi wykorzystywaniu informacji poufnych i nadużyciom w obrocie papierami wartościowymi.
- Dbamy, aby nasza dokumentacja (w tym zawierająca dane osobowe) była tworzona, wykorzystywana, przechowywana i usuwana zgodnie z prawem.
współpraca
Osiągamy sukcesy dzięki świadczeniu usług na najwyższym poziomie i wykraczaniu ponad standardy obowiązujące w naszej branży.
- Prowadzimy działalność w sposób uczciwy i etyczny, i unikamy sytuacji, które mogłyby stworzyć konflikt interesów lub domniemany konflikt między interesami Randstad a naszymi prywatnymi interesami.
- Nie proponujemy, nie przekazujemy, nie wręczamy ani nie przyjmujemy łapówek ani jakichkolwiek korzyści majątkowych, które mogłyby wywrzeć bezprawny nacisk lub stworzyć pozór niewłaściwego zachowania.
- Nie proponujemy ani nie przyjmujemy podarunków, zaproszeń ani jakichkolwiek korzyści majątkowych, które mogłyby wywrzeć bezprawny nacisk lub stworzyć pozór niewłaściwego zachowania.
zaufanie
Jesteśmy pełni szacunku dla naszych klientów oraz osób poszukujących pracy. Ufamy naszym partnerom, szanujemy nawiązane z nimi relacje i dobrze traktujemy ludzi.
- Traktujemy innych w sposób uczciwy, działamy z troską i uwagą oraz szanujemy prawa człowieka. Nie tolerujemy żadnych form zastraszania i nękania.
- Szanujemy prawo do prywatności, zapewniamy, że przechowywane przez nas informacje poufne są chronione i nie naruszamy poufności informacji innych osób.
- Nie wykorzystujemy własności Randstad, w tym sprzętu, oprogramowania, systemów i baz danych, do celów osobistych.
równoczesne łączenie interesów wszystkich stron
Przyjmujemy szeroką perspektywę i poważnie traktujemy naszą odpowiedzialność społeczną. Nasza działalność zawsze musi przynosić korzyści społeczeństwu jako całości.
- Cenimy różnorodność i inkluzywność. Podejmujemy działania, aby zapewniać wszystkim równe szanse. Nie dyskryminujemy nikogo ze względu na wiek, kolor skóry, niepełnosprawność, tożsamość płciową, stan cywilny, narodowość, rasę, pochodzenie etniczne, wyznanie, pochodzenie kulturowe, orientację seksualną, ani inne cechy określone w przepisach prawa.
- Nie podejmujemy współpracy z żadnymi podmiotami podejrzanymi o działania terrorystyczne lub inną działalność przestępczą.
- Nie finansujemy kampanii kandydatów na stanowiska publiczne lub prywatne, partii politycznych ani nie wspieramy innych interesów politycznych.
dążenie do doskonałości
Zawsze jesteśmy ukierunkowani na ulepszenia i innowacje. Istniejemy po to, aby we wszystkim co robimy, jak najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów i kandydatów. To daje nam przewagę.
- Zdrowie i bezpieczeństwo stanowią priorytet naszych działań. Dotyczy to zarówno naszych pracowników, jak i kandydatów oraz pracowników tymczasowych.
- Dokumentację, w tym zawierane umowy, rejestry i informacje finansowe, przygotowujemy w sposób rzetelny, dokładny, zrozumiały i terminowy.
- Uwzględniamy wpływ naszej działalności na środowisko i dążymy do jego zmniejszenia.
zasady biznesowe randstad.
Randstad jest sygnatariuszem inicjatywy Global Compact ONZ, przestrzega i wspiera jej dziesięć zasad odnoszących się do praw człowieka, zasad zatrudniania, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji. Zasady dotyczące standardów zatrudniania są wyszczególnione w Deklaracji Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO) dotyczącej Podstawowych Zasad i Praw w Pracy: swoboda zrzeszania się, prawo do rokowań zbiorowych, eliminacja wszelkich form pracy przymusowej i obowiązkowej, skuteczne zniesienie pracy dzieci oraz eliminacja dyskryminacji w zakresie zatrudnienia i wykonywania zawodu. Z przekonaniem włączamy zasady Global Compact do strategii, kultury oraz codziennych działań firmy Randstad i dlatego uważamy tych dziesięć zasad za część naszych Dobrych praktyk biznesowych.
W Randstad mamy świadomość, że odpowiadamy również za nasze relacje zewnętrzne. W kontaktach z kandydatami, dostawcami, klientami i innymi partnerami biznesowymi Randstad dąży do poszanowania Zasad biznesowych oraz zachęca do aktywnego dialogu ze wszystkimi podmiotami w środowisku biznesowym. Zasady biznesowe to nasze podstawowe standardy, ale zawsze działamy też z poszanowaniem przepisów prawa, praw człowieka oraz wewnętrznych polityk i procedur Randstad – nikt nie ma prawa ich naruszać. W przypadku różnic pomiędzy Zasadami biznesowymi a przepisami prawa miejscowego przestrzegamy wspomnianych przepisów, starając się jednocześnie postępować zgodnie z duchem Zasad biznesowych. Niektóre z naszych Zasad biznesowych są bardziej szczegółowo określone w osobnych Politykach i procedurach Randstad.
procedura zgłaszania naruszeń
Szanowni Pracownicy, Współpracownicy i Kontrahenci, każda osoba, która - opierając się na uzasadnionych podstawach - podejrzewa niewłaściwe postępowanie pracownika Randstad lub była świadkiem takiego postępowania, ma obowiązek zgłoszenia takiego faktu. Zachęcamy te osoby, aby naruszenia zgłaszały najpierw za pośrednictwem ich standardowych, kanałów, czyli lokalnemu kierownictwu.
W przypadku, gdy lokalne kanały komunikacji okazały się niewystarczające, a wiesz o jakichkolwiek przypadkach niewłaściwego, wymienionego niżej postępowania:
- naruszenie praw człowieka
- naruszenie prawa
- naruszenie dobrych praktyk biznesowych Randstad
- naruszenie polityk lub procedur Randstad
- nieprzestrzeganie zobowiązań zawartych w umowach
- niewłaściwe zachowanie pracownika
- niespełnianie wymogów bhp
pamiętaj, że należy je zgłosić:
- do Local Integiry Officer'a, którym jest Magdalena Skowrońska: integrityline@randstad.pl lub
- na numer telefonu 00 800 441 17 39, lub
- na stronie: www.speakupfeedback.eu/web/integrityatrandstad/pl
W przypadku 2. i 3. zapewniona jest anonimowość zgłoszenia, gdyż obsługa zgłoszeń jest prowadzona przez firmę zewnętrzną posługującą się transkrypcją nagrania, nie zaś samym nagraniem.
Zgłoszenie jest bezpłatne.
Należy pamiętać o wpisaniu kodu kraju (dla Polski 42109) i zanotowaniu numeru pod jakim zostało przyjęte zgłoszenie.
Procedura zgłaszania naruszeń (Misconduct Reporting Procedure) nie powinna być wykorzystywana do pomijania normalnych sposobów komunikacji. Powinna być ona stosowana tylko w przypadku podejrzenia, że wykorzystanie kanałów lokalnych może okazać się niewłaściwe lub nieskuteczne. Należy stosować ją jedynie w ostateczności.
procedura zgłaszania naruszeń