Elastyczne formy zatrudnienia mogą okazać się szczególnie ważne w szybko rozwijających się branżach, takich jak przemysł produkcyjny, logistyka i sektor motoryzacyjny.

cloud

pobierz szablon skutecznego zarządzania pracownikami tymczasowymi.

pobierz szablon tutaj

Korzystanie z pracy tymczasowej może również pomóc w osiągnięciu praktycznych, codziennych korzyści, takich jak

  • niższe koszty nadgodzin
  • wypełnianie krótkoterminowych luk powstałych w wyniku absencji i rotacji pracowników
  • tańsze i szybsze zatrudnianie niż rekrutacja stała

Niniejszy artykuł zawiera szczegółowe informacje na temat kluczowych elementów skutecznego budowania zespołu pracowników tymczasowych i osiągania optymalnych wyników zarówno dla firmy, jak i pracowników tymczasowych.

kluczowe elementy budowania pracowników tymczasowych

kluczowe elementy budowania zaangazowania pracownikow tymczasowych
kluczowe elementy budowania zaangazowania pracownikow tymczasowych

dedykowany zespół na miejscu 

Budując zespół pracowników tymczasowych, upewnij się, że przydzielasz zespół, który pracuje na miejscu i ma bezpośredni wgląd w funkcje Twojej firmy. Członkowie tego zespołu są wspierani przez ekspertów specjalizujących się w BHP i prawie pracy, co oznacza, że otrzymujesz kompleksową, holistyczną usługę, która przynosi korzyści Twojej organizacji na różne sposoby.

Praca na miejscu oznacza, że zespół uzyska głębsze zrozumienie tego, co robisz dobrze, najczęstszych przeszkód, jakie napotykasz i jakie są  możliwości poprawy i optymalizacji procesów.

Inną kluczową korzyścią wynikającą z posiadania wyznaczonego zespołu na miejscu jest to, że może on ocenić nastroje i postawy wśród pracowników oraz odkryć ich najczęstsze obawy, priorytety i pytania. Jest to kluczowa korzyść, jeśli zależy ci na osiągnięciu takich celów, jak zapewnienie pozytywnych doświadczeń w miejscu pracy, budowanie silnej marki pracodawcy i zmniejszenie rotacji pracowników.

Zespół powinien odzwierciedlać zaangażowanie w ciągłe, długoterminowe doskonalenie, pomagając w formalnościach, zarządzaniu pracownikami i innych pilnych kwestiach.

cloud

pobierz szablon skutecznego zarządzania pracownikami tymczasowymi.

pobierz szablon tutaj

zrozumienie rynku

Jedną z największych korzyści płynących z zatrudnienia dedykowanego zespołu na miejscu jest lepsze zrozumienie branży i kierunku, w którym zmierza. Członkowie zespołu powinni również być na bieżąco z najnowszymi spostrzeżeniami na temat employer brandingu, co pomoże ci zrozumieć potrzeby osób poszukujących pracy i sposób, w jaki możesz je zaspokoić.

Według naszego raportu Employer Brand Research 2024, najważniejszym czynnikiem wpływającym na wybór pracodawcy na całym świecie są wynagrodzenia i benefity.

znajdowanie potrzebnych pracowników

Pozyskanie i utrzymanie talentów potrzebnych do osiągnięcia głównych celów biznesowych (zarówno pracowników tymczasowych, jak i stałych pracowników) powinno być zawsze najwyższym priorytetem. W niektórych przypadkach - na przykład, gdy trzeba sprostać nagłemu wzrostowi zapotrzebowania klientów - ważne jest, aby móc szybko zidentyfikować i zrekrutować zdolnych pracowników.

Jest to jeden z obszarów, w którym wyznaczony zespół może zapewnić dużą wartość dla Ciebie i Twojej firmy - poprzez utrzymywanie rozległej sieci wykwalifikowanych, zweryfikowanych kandydatów, którzy są gotowi do rozpoczęcia pracy w krótkim czasie. 

cięcie kosztów

Sprawny zespół na miejscu może pomóc obniżyć ogólne koszty zatrudnienia. Oto kilka przykładów, w jaki sposób można osiągnąć te korzyści finansowe:

  • szybsza i bardziej efektywna rekrutacja: Im mniej czasu musisz poświęcić na cykl rekrutacji, tym więcej oszczędzasz. 
  • niższe koszty nadgodzin: Jeśli możesz sprowadzić zdolnych pracowników tymczasowych, aby zwiększyć wydajność w krótkim czasie, nie musisz martwić się o pokrycie kosztów nadgodzin stałych pracowników.
  • wyższa produktywność: Posiadanie odpowiednich pracowników we właściwym czasie zwiększa wydajność, podnosi efektywność i zmniejsza ryzyko przegapienia cennych okazji biznesowych.
  • zmniejszenie rotacji: Ciągła utrata pracowników i konieczność ich zastępowania jest kosztowna i wiąże się z szeregiem kosztów, które należy wziąć pod uwagę. 
  • elastyczność sezonowa: Branże takie jak przemysł produkcyjny są silnie uzależnione od trendów sezonowych. Silna strategia elastycznych form zatrudnienia ułatwia skalowanie siły roboczej w górę i w dół, dzięki czemu zawsze masz pod ręką odpowiednią liczbę pracowników we właściwym czasie. 

zaangażowanie i retencja

Zapewnienie pozytywnego employee experience jest wartościowym celem dla każdej firmy. Jeśli ludzie czują się zaangażowani i szczęśliwi pracując dla ciebie, będą bardziej produktywni i mniej skłonni do odejścia. 

W krótkim okresie pomaga to budować pozytywną markę pracodawcy, co jest korzystne dla przyszłych działań rekrutacyjnych.

Posiadanie kompetentnych członków zespołu na miejscu pozwala im na bezpośrednią interakcję z pracownikami. Dzięki bezpośrednim rozmowom, odpowiadaniu na pytania i wysłuchiwaniu wątpliwości, mogą oni oferować dostosowane do potrzeb rekomendacje zwiększające zaangażowanie.

Wykwalifikowany zespół powinien być w stanie zapewnić wsparcie w kluczowych aspektach employee experience, które wpływają na zaangażowanie i retencję pracowników, w tym:

  • Wdrożenie i wprowadzenie: Upewnij się, że procesy te przebiegają prawidłowo, jeśli chcesz rozpocząć relacje na najlepszych podstawach.
  • Szkolenia: Daj ludziom umiejętności potrzebne do wydajnej pracy i zwiększ ich szanse na zatrudnienie w przyszłości.
  • Przeglądy wydajności: Śledź, jak radzą sobie poszczególni pracownicy i wyznaczaj cele do ciągłej poprawy.
o autorze
randstad polska
randstad polska

Zespół Randstad Polska

lider branży hr

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się