Działający w 38 krajach Randstad został liderem rynku usług HR na świecie. Sukces działającej od 1960 roku firmy jest podwójny – w Polsce pod względem obrotów Randstad także wysunął się na prowadzenie. To efekt konsekwentnie realizowanej strategii wspierania ludzi i przedsiębiorstw w rozwijaniu ich prawdziwego potencjału, wykraczającej poza tradycyjnie rozumiane pośrednictwo w zatrudnieniu w kierunku aktywnego doradztwa kariery. Na pozycję lidera branży wpływ ma również cyfrowa rewolucja – technologie skutecznie wspierają nawiązywanie i utrzymanie kontaktu z drugim człowiekiem, a ten pozostaje kluczowym aspektem współpracy w usługach HR.
Założony w 1960 roku w Holandii Randstad działa obecnie w 38 krajach na 5 kontynentach. Od samego początku pomaga kandydatom odkrywać swój potencjał i wspólnie poszukiwać najlepszych dla ich rozwoju ścieżek zawodowych. Jest jednocześnie zaufanym partnerem dla pracodawców, którzy poszukują kandydatów z najlepiej dopasowanymi umiejętnościami oraz fachowego doradztwa w zakresie rynku pracy.
Fundamentem działalności Randstad są wciąż aktualne wartości: wiedza, współpraca, zaufanie, dążenie do doskonałości i równoczesne łączenie interesów wszystkich stron. Wspiera je ogłoszona w 2017 roku idea Human Forward, dzięki której siła współczesnej technologii łączy się z otwartością na drugiego człowieka, tworząc w ten sposób przestrzeń bardziej przyjazną ludziom. W ten sposób Randstad kształtuje swoją nową rolę na rynku pracy. Staje się dziś globalnym liderem w branży, a do 2030 roku chce mieć wpływ na życie zawodowe 500 milionów ludzi na całym świecie.
– Ten cel przyświeca także naszej działalności w Polsce – podkreśla Jeroen Tiel, Regionalny Dyrektor Zarządzający Randstad w Polsce i Europie Wschodniej. Zmieniające się oczekiwania kandydatów i klientów, na które wpływ mają przemiany na polskim rynku pracy, ale też rosnąca rola technologii w naszym codziennym życiu, to dla nas motywacja, by zmieniać nasze podejście do biznesu. Ludzie zawsze byli w sercu naszych działań, ale dziś – dzięki technologiom – mamy szansę realizować naszą misję jeszcze skuteczniej, zyskując czas na indywidualne podejście do kandydatów i klientów.
Historia Randstad nad Wisłą sięga 1994 roku. Dziś zyskuje miano lidera na polskim rynku pod względem obrotów. Od dawna jednak wyniki firmy stawiają ją wśród najlepszych. W 120 biurach w Polsce prowadzi rocznie 3700 rekrutacji. Codziennie do pracy u naszych 1800 klientów wyrusza 27 000 pracowników zatrudnionych przez Randstad.
– W naszej codziennej pracy obserwujemy, jak zmienia się branża HR, którą opanowały nowe technologie. Zmieniły się sposoby poszukiwania pracy, rośnie zawodowa świadomość pracowników, a oczekiwania pracodawców mają inny wymiar. Nasza oparta na nowoczesnych technologiach strategia pozwala nam w większym stopniu skupić się nad kluczową częścią naszych relacji: kontakcie z człowiekiem – wyjaśnia Jeroen Tiel, Regionalny Dyrektor Zarządzający Randstad w Polsce i Europie Wschodniej.
Aby skutecznie realizować swoje zadania, Randstad stale analizuje globalny rynek pracy, śledząc także trendy w Polsce. Dynamiczne przemiany, którym podlega świat pracy, związane m.in. z nowoczesnymi technologiami, już dziś uwidaczniają wyzwanie, jakim w przyszłości będzie dla pracowników utrzymanie swoich szans na satysfakcjonujące zatrudnienie. W tej kwestii kandydaci potrzebują przestrzeni, w których uzyskają fachową pomoc, wsparcie w planowaniu kariery, podpowiedzi w zakresie sposobów podnoszenia swoich kompetencji i wartości na rynku pracy. Taką właśnie przestrzenią – w ramach wdrażanego aktualnie projektu – stają się biura Randstad Polska.
Profesjonalne wsparcie w zakresie rozwoju zawodowego to postulat, który bardzo często podnoszą polscy pracownicy. Z realizowanego przez Randstad badania Monitor Rynku Pracy wynika, że 7 na 10 ankietowanych chciałoby w przyszłości skorzystać ze wsparcia doradcy zawodowego, a odsetek jest jeszcze większy wśród osób, które już z takiej pomocy korzystały.