Kto zna branże technologiczną, wie doskonale, że pierwsze kroki w niej trzeba stawiać jak najwcześniej, a wiedzę i zainteresowania rozwijać już na początkowych etapach edukacji, nie tylko na studiach. Mogą się o tym przekonać dziewczyny, które biorą udział w projekcie Girls GO Technology, skierowanym do uczennic ze szkół ponadpodstawowych z powiatu jaworskiego w województwie dolnośląskim.
Projekt tworzony jest przez Mercedes-Benz Manufacturing Poland, czyli powstającą w Jaworze fabrykę czterocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych do samochodów osobowych Mercedes-Benz. Akcję wspiera Randstad Polska.
Choć rola kobiet w obszarze STEM, czyli nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki, rośnie, to wciąż pokutuje przekonanie, że jest to domena głównie mężczyzn. Twórcy projektu chcą to zmieniać. W związku z tym już trwają zaplanowane w ramach projektu warsztaty m.in. z zakresu tworzenia stron internetowych, wykorzystania technologii WordPress, oraz marketingu w mediach społecznościowych. Dla uczestniczek spotkania warsztatowe to nie tylko konkretne umiejętności, ale również wsparcie w decyzjach dotyczących przyszłej kariery zawodowej.
Drugie szkolenie z serii ośmiu zaplanowanych w projekcie prowadziła Małgorzata Rajska-Grandin z Geek Girls Carrots – społeczności kobiet, które aktywnie działają w świecie nowych technologii. Na kolejnych spotkaniach uczestniczki będą mogły jeszcze bardziej poszerzyć swoją wiedzę, która z pewnością przyda się w planowaniu kariery w obszarze STEM.