Kwestia tego, jak zostać influencerem, jest dość złożona. Wbrew pozorom zawód ten to poważny biznes, który może przynosić naprawdę dobre dochody. Aby osiągnąć sukces, konieczna jest jednak determinacja, cierpliwość i ogromny wkład pracy własnej. Trzeba bowiem pamiętać, że profesja influencera to zajęcie, które wymaga zainwestowania bardzo dużej ilości czasu.
Kim jest influencer?
Termin „influencer” związany jest z obecnością w wirtualnej sieci. Oznacza osobę, która poprzez swoje działania w mediach społecznościowych wywiera wpływ na opinie, zachowania czy decyzje innych ludzi. W tym celu musi ona zdobyć szerokie grono lojalnych odbiorców, których łączą podobne zainteresowania. Influencer stanowi dla nich rodzaj autorytetu i wzoru do naśladowania. Poprzez publikowane określonych treści w Internecie staje się ekspertem w danej dziedzinie, a co za tym idzie osobą, której można zaufać.
Podstawą tego, jak zostać influencerem, jest więc prowadzenie kanałów w social mediach. Mogą to być zarówno blogi, jak i profile na takich platformach internetowych, jak Youtube, Instagram czy Facebook.
Określenie własnych zainteresowań, czyli pierwszy krok do tego, żeby zostać influencerem
Drogę do tego, żeby zostać influencerem, warto rozpocząć od określenia własnych zainteresowań i predyspozycji. To pierwszy krok do zrobienia kariery w Internecie. Osoba wykonująca ten zawód musi być bowiem przekonująca i zaangażowana w to, co robi. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy influencer faktycznie pasjonuje się dziedziną, którą przedstawia w sieci.
Dlatego też na samym początku warto wypisać swoje zainteresowania i hobby. Być może wśród nich znajduje się dziedzina, w której jest się naprawdę dobrym. Jeśli tak – to doskonała podstawa do zostania w niej ekspertem. Nieważne, czy będzie to moda, wykonywanie makijażu, kwestie związane z motoryzacją, czy wiedza historyczna. Każdy temat ma szansę na znalezienie odbiorców w Internecie. Ważne jest jednak przedstawienie go w oryginalny sposób.
Jak zostać influencerem? Przydatne porady
Znalezienie swojej niszy to dopiero pierwszy krok do tego, żeby zostać influencerem. Na osoby, które pragną wykonywać ten zawód, czeka bardzo dużo pracy. Podstawą jest wybór odpowiedniego kanału komunikacji w mediach społecznościowych. Należy więc zastanowić się, które z social mediów są najodpowiedniejsze do przekazywania wybranych przez siebie treści.
Istotne jest też stworzenie szczegółowego planu. Taka strategia powinna obejmować harmonogram działań na okres minimum pół roku. Dzięki temu można wyznaczyć sobie konkretne cele, a następnie stopniowo przechodzić do ich realizowania. Trzeba jednak pamiętać, aby na bieżąco monitorować efekty swojej pracy i reakcje odbiorców. Pierwotny plan może się bowiem zmieniać pod wpływem wielu czynników, dlatego warto zachować elastyczność. Jeżeli wybrane techniki nie przynoszą wymiernych rezultatów, należy pomyśleć o zastąpieniu ich innymi.
Sam plan to wciąż nie wszystko – najważniejsze jest działanie. Influencer musi zadowolić odbiorców, dlatego powinien zadbać o przekazywanie wartościowych treści, podanych w przystępnej, a przy tym oryginalnej formie. Warto więc wypracować własny styl komunikacji, który pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji.
Ważna jest także regularność publikacji, a także budowanie społeczności wokół własnej marki. Influencer musi aktywnie dbać o relacje ze swoją publicznością. W tym celu powinien odpowiadać na ich pytania, doradzać im czy dyskutować z nimi. Dzięki temu zyska ich zaufanie, a także przyciągnie nowych ludzi, którzy stworzą dużą grupę lojalnych odbiorców.