Rozwój gig economy, wdrażanie modeli kompleksowego zarządzania talentami, rosnąca luka w umiejętnościach i transformacja cyfrowa skłaniają pracodawców do ponownego przemyślenia swojego podejścia do talentów.

Dynamika tego rynku sprawia, że rośnie liczba pracowników tymczasowych - umożliwiając pracodawcom szybszy dostęp do zasobów, skuteczniejsze dostosowywanie się do potrzeb biznesowych i redukcję kosztów. W rezultacie ważniejsze niż kiedykolwiek jest opracowanie atrakcyjnej strategii budowania zaangażowania, aby przyciągnąć najlepszych pracowników tymczasowych.

illustration

pobierz szablon skutecznej komunikacji z pracownikami tymczasowymi.

pobierz szablon tutaj

Według badania 2023 Executive Survey przeprowadzonego przez Dayforce, 80% respondentów stwierdziło, że ich organizacja zatrudnia pracowników tymczasowych, a 65% przewiduje wzrost ich wykorzystania w ciągu najbliższych dwóch lat.

Zatrudnianie pracowników tymczasowych oferuje wiele korzyści, ale wymaga unikalnych strategii budowania zangażowania. Na przykład benefity pracownicze, które przyciągają stałych pracowników, mogą nie odpowiadać pracownikom tymczasowym, co sprawia, że kluczowe jest dostosowanie propozycji wartości dla pracownika (EVP) do wymagań wszystkich pracowników. Rozumiejąc i wspierając ich preferencje, można zbudować lojalną i trwałą pulę tymczasowych pracowników.

Aby zoptymalizować zaangażowanie tymczasowych pracowników, należy skupić się na tych trzech obszarach/
Aby zoptymalizować zaangażowanie tymczasowych pracowników, należy skupić się na tych trzech obszarach/

Aby zoptymalizować zaangażowanie tymczasowych pracowników, należy skupić się na tych trzech obszarach:

  • pozytywne doświadczenie onboardingowe
  • włączające miejsce pracy
  • skuteczna komunikacja

Skuteczna strategia wzmacniania każdego z tych obszarów pomoże ci stać się pracodawcą chętnie wybieranym przez pracowników tymczasowych.

1. pozytywne doświadczenie onboardingowe 

Prawidłowe wdrożenie pracowników tymczasowych przyniesie korzyści Twojej firmie poprzez wzmocnienie zaangażowania pracowników i dopasowanie do kultury organizacyjnej firmy, a także zwiększenie produktywności pracowników. Rozważ następujące kluczowe kroki:

  • ustanowienie ustrukturyzowanego procesu onboardingu dla pracowników tymczasowych.
  • zapewnienie kompleksowej informacji, która obejmuje misję, wartości i kulturę organizacyjną firmy, aby pomóc pracownikom tymczasowym poczuć się zintegrowanymi z organizacją
  • określenie ról i obowiązków
  • wyposażenie pracowników tymczasowych w niezbędne narzędzia, technologie i zasoby od pierwszego dnia pracy
  • przeprowadzanie sesji szkoleniowych dotyczących polityki firmy, wytycznych i wszelkich specjalistycznych umiejętności wymaganych do pełnienia tej roli
  • przydzielenie mentora spośród stałych pracowników, który będzie oferował wskazówki i wsparcie
  • zaplanowanie regularnej weryfikacji procesu w celu rozwiązania wszelkich kwestii, przekazania informacji zwrotnych i uznania osiągnięć 

Kluczowe wnioski z raportu Randstad 2024 Talent Trends Report pokazują, że wielu pracodawców nadal boryka się z rosnącą luką w umiejętnościach, pomimo dużej puli obecnie dostępnych pracowników. Zapewniając dobre doświadczenie onboardingowe, można zwiększyć zaangażowanie w ten ważny zasób.

illustration

pobierz szablon skutecznej komunikacji z pracownikami tymczasowymi.

pobierz szablon tutaj

2. kultura organizacyjna

Pracownicy tymczasowi odgrywają kluczową rolę w tworzeniu elastycznych form zatrudnienia, zasługując na równe traktowanie i uwagę. Aby wspierać środowisko integracji i przynależności, konieczne jest aktywne budowania zaangażowania pracowników tymczasowych w różne aspekty kultury organizacyjnej firmy. Zachęcanie ich do udziału w wydarzeniach networkingowych i funkcjach zespołowych nie tylko promuje integrację, ale także pielęgnuje poczucie wspólnego celu.

Co więcej, włączenie pracowników tymczasowych w procesy decyzyjne i długoterminowe planowanie świadczy o zaangażowaniu w maksymalizację ich potencjału i zapewnieniu ich stałego zaangażowania i satysfakcji.

3. skuteczna komunikacja

Skuteczna komunikacja z pracownikami tymczasowymi ma kluczowe znaczenie dla ich integracji i produktywności w organizacji. Dlatego też pracodawcy muszą ustanowić regularne i przejrzyste kanały komunikacji, aby pracownicy tymczasowi byli dobrze poinformowanymi i cenionymi członkami zespołu.

Zachęcanie do przekazywania informacji zwrotnych i zapewnianie platform dla ich wkładu sprzyja poczuciu zaangażowania i upodmiotowienia. Ponadto, informowanie pracowników tymczasowych na bieżąco o zmianach organizacyjnych lub rozwoju sytuacji pozwala zachować przejrzystość i zaufanie. Polityka otwartych drzwi dodatkowo zachęca pracowników tymczasowych do szukania pomocy lub zgłaszania wątpliwości w razie potrzeby.

Nadając priorytet skutecznej komunikacji z pracownikami tymczasowymi, pracodawcy mogą zwiększyć zaangażowanie, satysfakcję i ogólny sukces zarówno jednostki, jak i organizacji.

Rynek doświadczonych, wykwalifikowanych pracowników jest wyjątkowo konkurencyjny. Dlatego należy pielęgnować te relacje w dłuższej perspektywie.

Jest to zaktualizowana wersja artykułu opublikowanego pierwotnie 8 czerwca 2020 r.

o autorze
randstad polska
randstad polska

Zespół Randstad Polska

lider branży hr

bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, trendami i raportami dotyczącymi rekrutacji i rynku pracy.

zapisz się