polityka praw człowieka.

Zgodnie z naszymi podstawowymi wartościami, wierzymy, że każdy człowiek powinien być traktowany z godnością i szacunkiem. Zdajemy sobie sprawę z roli jaką odgrywamy w społeczeństwie jako światowy lider HR i z naszej odpowiedzialności za przestrzeganie praw człowieka. Postępujemy tak, aby nasza działalność i świadczone przez nas usługi nie miały niepożądanego wpływu pośrednio lub bezpośrednio na prawa człowieka. W naszej Polityce praw człowieka określiliśmy główne zasady ochrony tych praw obowiązujące Randstad, wszystkich jej pracowników i kandydatów, jak również oczekiwania Randstad wobec partnerów zewnętrznych.

poznaj naszą politykę

polityka uczciwej konkurencji.

Znamy i działamy w zgodzie z przepisami w zakresie ochrony konkurencji i prawem antymonopolowym.  

Randstad w pełni wspiera zasady aktywnej i uczciwej konkurencji w środowisku biznesowym. Mamy świadomość, że zachowania naruszające konkurencję (takie jak zmowa cenowa, ograniczanie konkurencji albo wymiana niepublikowanych informacji handlowych) szkodzą równym warunkom działania na rynku i są niedopuszczalne. Dlatego też od wszystkich naszych pracowników wymagamy pełnego przestrzegania wszelkich obowiązujących przepisów w zakresie ochrony konkurencji i prawa antymonopolowego.  

W Randstad obowiązuje Polityka uczciwej konkurencji, w której zawarto listę działań, które pracownicy mogą podejmować i takich, których podejmować nie mogą. Pracownikom Randstad zabrania się udostępniania niepublikowanych informacji handlowych oraz zawierania porozumień z konkurentami. Zasady kontaktów z konkurentami (w tym w ramach stowarzyszeń branżowych) są ściśle określone. Nie pozwalają na podejmowanie zakazanych prawem negocjacji, np. w zakresie cen, stawek, udziału w przetargach, zamówień od klientów, ograniczeń rynkowych, podziału terytorialnego działalności lub dzielenia się klientami, albo sporządzania tzw. czarnych list talentów, klientów, konkurentów lub dostawców.

polityka dotycząca podarunków i zaproszeń oraz przeciwdziałania przekupstwu.

Nie oferujemy, nie płacimy ani nie przyjmujemy łapówek, prezentów, przejawów gościnności ani innych korzyści majątkowych, które mogłyby wywrzeć niewłaściwy wpływ albo stworzyć ryzyko niewłaściwego postępowania.

Wszyscy reprezentanci Randstad są zobowiązani do postępowania z największą uczciwością. W żadnym wypadku nie mogą oferować, przyjmować ani upoważniać do niczego, co mogłoby być postrzegane jako łapówka. Randstad wdrożył politykę dot. podarunków i zaproszeń oraz przeciwdziałania przekupstwu, z jasną listą praktycznych wskazówek dotyczących zachowań pożądanych i niepożądanych, aby zapewnić, że pracownicy nie są zaangażowani - ani świadomie, ani nieświadomie - w niewłaściwe praktyki.

Aby uniknąć sytuacji, w której niewinny upominek zostanie uznany za łapówkę, pracownikom zabrania się oferowania i przyjmowania jakichkolwiek upominków, korzyści albo wyrazów gościnności, które są nadmierne hojne albo które mogą stwarzać ryzyko wywierania niewłaściwego wpływu. Dotyczy to np. sytuacji, w której dostawca przekazuje upominek pracownikowi odpowiedzialnemu za wybór dostawcy albo pracownik przekazuje upominek klientowi podczas procedury przetargowej. Na te zasady zwracamy uwagę pośrednikom, agentom i konsultantom, którzy mogą działać w imieniu Randstad. Szczególną ostrożność zachowujemy w kontakt z przedstawicielami administracji publicznej. Nie finansujemy kampanii kandydatów na stanowiska publiczne lub prywatne, partii politycznych ani nie wspieramy innych interesów politycznych.